Stworzony przez Steve’a Lee z Aprilli Design Studio w Toronto, ATS wygrał tegoroczną nagrodę Radical Innovation Award, konkursu na futurystyczne projekty dla branży hotelarskiej.
ATS będzie dostępny w różnych rozmiarach. Został zaprojektowany z myślą o osobach podróżujących w pojedynkę, parach lub rodzinach z psem. Pojazd będzie kontrolowany przez aplikację, która pozwoli podróżującym wybrać czas wyjazdu i wytyczyć trasę.
Zgodnie z wizją projektanta, ATS będzie obsługiwany przez sieć Autonomous Hotels. Poza parkingiem operator zapewnia usługi dodatkowe, w tym naprawę i czyszczenie pojazdów, zaopatrzenie w wodę i usuwanie odpadów. W Autonomous Hotels goście będą mogli skorzystać z basenu, siłowni, restauracji i sali konferencyjnej.
Steve Lee uważa, że Autonomous Travel Suite będzie dobrą alternatywą dla podróży samolotem po kraju, a usługa podróży i noclegu w jednym skróci także sam etap podróży. Podróż pojazdem zasilanym baterią elektryczną będzie mogła trwać do 10 godzin.
Projektant przewiduje, że stworzenie samojeżdżącego apartamentu w Stanach Zjednoczonych byłoby możliwe do 2021 roku, jednak zbudowanie całej infrastruktury obsługowej i drogowej może zająć nawet około 10 lat. W pierwszej kolejności Autonomous Hotels obsługujące ATS powstałyby na zachodnim i wschodnim wybrzeżu USA, na przykład na trasie Boston – Nowy Jork – Waszyngton.
Zeszłoroczną edycję konkursu Radical Innovation Award wygrał projekt Hyperloop Hotel, który zakłada podróżowanie w komfortowych kapsułach. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule pt. Futurystyczny ‘Hyperloop Hotel’ umożliwi podróżowanie w luksusowych kapsułach.
Autorem tekstu jest Karol Weber, twórca bloga ENJOY YOUR STAY, poświęconego dwóm jego pasjom – hotelarstwu i podróżom. To miejsce, w którym można znaleźć recenzje i rekomendacje hoteli, branżowe ciekawostki, wywiady ze znanymi osobami i hotelarzami, a także relacje z podróży.
Weber związany jest z branżą hotelową od 15 lat. W tym czasie zdobywał wiedzę i doświadczenie na różnych stanowiskach, w międzynarodowych sieciach hotelowych, w Polsce i za granicą. Obecnie świadczy usługi w zakresie doradztwa, szkoleń i kontroli jakości. Pomaga we wprowadzaniu standardów obsługi, szkoli pracowników z ich zastosowania i kontroluje ich efektywność. Swoją wiedzą, doświadczeniem, zaangażowaniem, nastawieniem na wyniki, pasją i energią chce dzielić się z innymi, którym również zależy na profesjonalizacji polskiego hotelarstwa. Więcej o doświadczeniu i zawodowej działalności autora tekstu możecie Państwo dowiedzieć się tutaj: Inspektor Hotelowy.