Selina poszukuje nieruchomości, których układ przestrzenny pozwala na łatwe dostosowanie ich do funkcji, jaką mają pełnić, dlatego preferuje już istniejące hotele. Na razie firma koncentruje się na obiektach w centrum miasta. W przyszłości planuje jednak rozszerzenie działalności na inne dzielnice oferujące dostęp do terenów zielonych, gdzie można odpocząć od zgiełku, a jednocześnie dobrze skomunikowane ze Śródmieściem.
„Dla naszych hoteli szukamy obecnie lokalizacji w bezpośrednim sąsiedztwie największych atrakcji stolicy. Chcemy, aby nasi goście mieli szybki i łatwy dostęp do lokalnych zabytków oraz miejsc spotkań z kulturą, a także do popularnych i modnych restauracji, klubów oraz barów. Jednocześnie, dbając o komfortowy wypoczynek podróżnych, unikamy nieruchomości położonych przy głównych ulicach, które generują największy ruch pieszy i samochodowy. Warszawa to bardzo ciekawe miasto z niezwykle bogatą historią oraz szeroką ofertą kulturalną i rozrywkową. Przyciąga wiele osób z kraju i zagranicy, podróżujących zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. Jesteśmy przekonani, że to odpowiednie miejsce dla hotelu Selina” – wyjaśnia Renata Kusznierska, dyrektor zarządzająca Selina w Polsce.
Model biznesowy Selina zakłada przede wszystkim długoterminowy wynajem nieruchomości, ale firma nie wyklucza też możliwości ich zakupu. Obiekty te są następnie odnawiane, w partnerstwie z miejscowymi deweloperami, projektantami i artystami, co z reguły zajmuje 90-120 dni.
Cechą charakterystyczną hoteli Selina jest to, że aż 40-50% powierzchni przeznacza jest na przestrzenie wspólne, w tym strefy co-workingowe i wellness oraz przestrzenie dostosowane do odpoczynku i zabawy, sprzyjające integracji z innymi podróżnymi oraz miejscową ludnością. Design każdego obiektu tworzony jest przy współpracy z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Wiele mebli oraz innych elementów wystroju wnętrza jest produkowanych ręcznie lub powstaje w procesie upcyclingu.
Selina oferuje właścicielom konkurencyjne czynsze, współpracuje też z nimi w celu zwiększenia wartości hotelu w długim okresie oraz generowania w nim ruchu. Jednocześnie przyczynia się do budowania marki danego miejsca.