Sezon wakacyjny to czas szczególnie intensywny dla hoteli i pensjonatów, szczególnie dla obiektów położonych w ciekawych turystycznie regionach. Zwiększony ruch gości, dodatkowe pokoje, czy częste zmiany w rezerwacjach wymagają odpowiedniego przygotowania. Warto zadbać o to, aby obiekt lśnił czystością i zawsze był gotowy na przyjęcie gości.
Recepcja jest miejscem uznawanym za wizytówkę każdego hotelu i to od pierwszego wrażenia często zależy nasze nastawienie do pobytu w danym miejscu. Z drugiej strony wszystkie pomieszczenia obiektu powinny być właściwie przygotowane do obsługi gości, nie tylko w sezonie wakacyjnym. Czy wiesz, jak zadbać o czystość u progu sezonu?
Detale tworzą całość
Szczególną uwagę warto zwrócić na kluczowe obszary związane ze zwiększonym ruchem gości – to korytarze i przestrzenie wspólne, ale także kuchnia i sale, w których wydawane są posiłki. Zapewnienia czystości wymagają nie tylko podłogi i szczególnie wystawione na widoczne smugi przeszklone powierzchnie. Uwagę należy zwrócić na regularne czyszczenie klamek, włączników światła, przycisków w windzie, uchwytów i innych miejsc, które są często dotykane – to tam kryją się bakterie i wirusy. Ze szczególną troską warto zadbać o odpowiednie przygotowanie pokoi przed wizytą każdego kolejnego gościa.
Sezon wakacyjny i wzrost liczby klientów wiąże się ze zwiększeniem zużycia wszystkich elementów wyposażenia obiektu. Istotne, aby zaopatrzyć się w odpowiednie zapasy dodatkowej pościeli czy ręczników. W restauracji nie może zabraknąć czystych szklanek i obrusów, a w dozownikach płynów do dezynfekcji. Kluczowe jest również przygotowanie wystarczającej ilości odpowiednich preparatów, które pomogą nam utrzymać porządek.
– Aby skutecznie i szybko przygotować obiekt na przyjęcie gości, a także na bieżąco utrzymywać go w doskonałej czystości podczas zwiększonego ruchu klientów, zalecamy korzystanie z profesjonalnych środków utrzymania czystości. Sprzątanie odbywa się w szybkim tempie, a różne powierzchnie narażone są na intensywne zabrudzenia. Tylko sprawdzone, profesjonalne preparaty dadzą nam pewność, że proces sprzątania będzie skuteczny – mówi Wojciech Tomaszczyk, Kierownik Działu Chemii Profesjonalnej Clinex.
Ustal plan i harmonogram pracy
Kiedy obiekt gotowy jest na rozpoczęcie sezonu? Gdy mamy uzupełnione zapasy, ustalone procedury sprzątania i harmonogramy oraz przeszkolony, przygotowany do pracy personel.
Plany pracy to proste narzędzia, bez których nie jest możliwe płynne funkcjonowanie hotelu, szczególnie w czasie zwiększonego ruchu. Dlatego warto wypracować procedury dotyczące sprzątania pokoi i innych przestrzeni. Co zrobić, gdy czasu jest niewiele, a gości przybywa z dnia na dzień? Pomocnym i wygodnym narzędziem są plany zastosowania produktów – odpowiednich dla różnych powierzchni, środków utrzymania czystości dla hoteli, kuchni i restauracji, a także same plany higieny. Dostępne są one do bezpłatnego pobrania ze strony producenta marki Clinex. Dzięki nim, planując schemat sprzątania pokoju hotelowego, recepcji, czy sali restauracyjnej, nie pominiemy żadnego kluczowego obszaru. Co więcej, otrzymamy dokładną, przejrzystą informację o dedykowanych dla poszczególnych powierzchni, produktach. I tak, przy kompletowaniu preparatów do sprzątania pokoi, nie zapomnimy np. o piance do czyszczenia tapicerki, czy ekranów LCD, a także o np. płynie do wykładzin i profesjonalnych środkach czystości do łazienki.
Jeśli chcemy szybko i bezpłatnie stworzyć własny plan higieny, możemy zrobić to w każdej chwili za pomocą wygodnego generatora higieny.
Przygotowanie personelu
Myśląc o jak najlepszej obsłudze większej liczby gości, pamiętajmy o personelu. Warto przeanalizować zasoby i zastanowić się nad ewentualnym powiększeniem i przeszkoleniem zespołu. Szybkie i skuteczne sprzątanie w czasie zwiększonego ruchu gości to wyzwanie. Wspomniane plany higieny są doskonałym narzędziem przydatnym w szkoleniu personelu. Przejrzyście i obrazowo przedstawione obszary, o których należy pamiętać podczas sprzątania, czy lista potrzebnych dla poszczególnych pomieszczeń preparatów, to niemal gotowy plan pracy i podręczna „ściągawka” dla pracowników.
Dezynfekcja – temat nadal aktualny
Choć czas największych restrykcji związanych z reżimem sanitarnym spowodowanym pandemią COVID-19 już za nami, to nadal powinniśmy dbać o dezynfekcję pomieszczeń i wspólnych przestrzeni. Wielu gości oczekuje, że w dozownikach znajdą płyn do dezynfekcji dłoni, a stoliki w restauracji będą na bieżąco dezynfekowane. Na wyposażeniu każdego obiektu powinny być nadal profesjonalne płyny do dezynfekcji jak Clinex DEZOfast do mycia i dezynfekcji powierzchni i przeznaczony do dezynfekcji rąk Clinex DEZOSept.
Zaplanowanie dezynfekcji ułatwią nam bezpłatne plany dezynfekcji dla hoteli i gastronomii, dostępne również na stronie marki Clinex.
Zwiększony ruch, niespodziewani goście, częste zmiany w rezerwacjach wymagają elastycznego podejścia osób zarządzających obiektem. Odpowiednie przygotowanie do sezonu wakacyjnego zapewni nam elastyczność w działaniu i sprawi, że będziemy gotowi nie tylko na płynne zachowanie wysokiego standardu obiektu i obsługi, ale także na nieoczekiwane sytuacje.