Okres wiosenno-letni to dla lokali gastronomicznych idealny czas, by poprawić swoją sprzedaż i zwiększyć zyski, w końcu wraz ze zbliżającym się sezonem, wzrasta też ruch turystyczny. Jednak bez konkretnych działań zagraniczni goście mogą chętniej wybierać konkurencje lub wcale nie wiedzieć o istnieniu naszego lokalu. Jak zatem przygotować się na przyjęcie turystów? Poznaj 5 rad, które pomogą Ci dostosować ofertę dla nowych konsumentów.
Menu w wielu dowolnych językach
Pierwszy najważniejszy element, który trzeba dostosować dla naszych zagranicznych gości to menu lokalu. Karta dań musi uwzględniać różne języki tak, by klienci jasno wiedzieli, co mogą znaleźć w ofercie restauracji i zamówić wybrane pozycje bez żadnych niespodzianek. Menu możesz oczywiście przygotować w wersji drukowanej, jednak ten sposób jest zdecydowanie bardziej kosztowny i pochłania więcej czasu. Poza pracą grafika angażuje także drukarnię, a wszystko wydłuża obowiązek oczekiwania na wprowadzenie wszelkich modyfikacji. W tym celu najlepiej zastąpić tradycyjną kartę dań elektronicznym menu, które pozwoli Ci dodawać dowolne języki oraz generować wszystkie zmiany na bieżąco.
Pozwól gościom obsługiwać się samodzielnie
Obsługę zagranicznych gości z pewnością ułatwi też kadra, która dobrze posługuje się językami obcymi. Zatrudnianie nowego personelu to jednak bardzo trudne i odpowiedzialne zadanie. Zamiast dokładać sobie obowiązków postaw na rozwiązania samoobsługowe. W lokalu umieścić QR code menu, który goście będą skanować swoimi smartfonami. Z ich poziomu złożą, a nawet opłacą zamówienia całkowicie samodzielnie i bez angażowania Twoich pracowników. Pamiętaj o jednym – E-menu to za granicą coraz częstszy model obsługi w lokalach gastronomicznych, więc turyści z pewnością docenią także Twoją innowacyjność.
Możesz też wykorzystać samoobsługowe kioski, które skutecznie eliminują kolejki. W takich punktach goście również mogą złożyć swoje zamówienie samodzielnie. Rozwiązanie szczególnie sprawdzi się w restauracjach o dużym przepływie osób: food truckach, kawiarniach lub innych lokalach, serwujących pozycje na wynos.
Wydawaj dania na numerki
Co jeszcze może się przydać? Zamiast wykrzykiwać często niezrozumiałe dla obcokrajowców nazwy dań, wydawaj je na numerki. W lokalu wprowadź system numerkowy i przypisuj zamówieniom indywidualne numery, które następnie będą wyświetlać się na ekranach telewizorów w lokalu. W ten sposób łatwo poinformujesz klientów o statusie przygotowania ich dań, a goście bez zbędnych pomyłek odbiorą to, co dokładnie zamówili.
Pokaż się w sieci
Bez tego goście nie będa nawet wiedzieć, że istniejsz! Turyści najczęściej polegają na rekomendacjach i opiniach, które znajdą online, dlatego zadbaj o swój wizerunek wystarczająco wcześniej. W social mediach oraz na stronie internetowej dodaj dokładny adres, godziny otwarcia i atrakcyjne zdjęcia, które także zachęcą gości do zamówień.
Nawiąż współpracę z właścicielami apartamentów
Doskonały sposób, który skutecznie zwrócić uwagę zagranicznych gości, to nawiązanie współpracy z właścicielami, oferującymi wynajem apartamentów w Twoim mieście. W pokojach możesz umieścić swój własny QR code, który pozwoli turystom zamawiać bezpośrednio od Ciebie. Pamiętaj, że zagraniczni goście także zamawiają online i chętnie korzystają z opcji dostawy. Rozwiązanie to pozwoli Ci dowolnie modyfikować swoje menu. Dzięki temu w sytuacjach, gdy zabraknie danej potrawy lub będziesz chcieć wstrzymać sprzedaż określonej pozycji, od razu wprowadzisz wszystkie zmiany, a konsumenci jasno będą wiedzieć, co mogą zamówić.
Pamiętaj, że w trakcie podróży turyści wyrabiają opinię o danym kraju i mieście, biorąc pod uwagę wszystkie doświadczenia. Zadbaj o jak najlepsze wrażenia swoich zagranicznych gości, wybierając nowoczesne rozwiązania. Więcej o nich dowiesz się, odwiedzając GoPOS.