Sezon turystyczny 2022 – 5 porad, które przyciągną zagranicznych gości do lokalu

0
1132
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Okres wiosenno-letni to dla lokali gastronomicznych idealny czas, by poprawić swoją sprzedaż i zwiększyć zyski, w końcu wraz ze zbliżającym się sezonem, wzrasta też ruch turystyczny. Jednak bez konkretnych działań zagraniczni goście mogą chętniej wybierać konkurencje lub wcale nie wiedzieć o istnieniu naszego lokalu. Jak zatem przygotować się na przyjęcie turystów? Poznaj 5 rad, które pomogą Ci dostosować ofertę dla nowych konsumentów.

Menu w wielu dowolnych językach

Pierwszy najważniejszy element, który trzeba dostosować dla naszych zagranicznych gości to menu lokalu. Karta dań musi uwzględniać różne języki tak, by klienci jasno wiedzieli, co mogą znaleźć w ofercie restauracji i zamówić wybrane pozycje bez żadnych niespodzianek. Menu możesz oczywiście przygotować w wersji drukowanej, jednak ten sposób jest zdecydowanie bardziej kosztowny i pochłania więcej czasu. Poza pracą grafika angażuje także drukarnię, a wszystko wydłuża obowiązek oczekiwania na wprowadzenie wszelkich modyfikacji. W tym celu najlepiej zastąpić tradycyjną kartę dań elektronicznym menu, które pozwoli Ci dodawać dowolne języki oraz generować wszystkie zmiany na bieżąco.

Pozwól gościom obsługiwać się samodzielnie

Obsługę zagranicznych gości z pewnością ułatwi też kadra, która dobrze posługuje się językami obcymi. Zatrudnianie nowego personelu to jednak bardzo trudne i odpowiedzialne zadanie. Zamiast dokładać sobie obowiązków postaw na rozwiązania samoobsługowe. W lokalu umieścić QR code menu, który goście będą skanować swoimi smartfonami. Z ich poziomu złożą, a nawet opłacą zamówienia całkowicie samodzielnie i bez angażowania Twoich pracowników. Pamiętaj o jednym – E-menu to za granicą coraz częstszy model obsługi w lokalach gastronomicznych, więc turyści z pewnością docenią także Twoją innowacyjność.

Możesz też wykorzystać samoobsługowe kioski, które skutecznie eliminują kolejki. W takich punktach goście również mogą złożyć swoje zamówienie samodzielnie. Rozwiązanie szczególnie sprawdzi się w restauracjach o dużym przepływie osób: food truckach, kawiarniach lub innych lokalach, serwujących pozycje na wynos.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Wydawaj dania na numerki

Co jeszcze może się przydać? Zamiast wykrzykiwać często niezrozumiałe dla obcokrajowców nazwy dań, wydawaj je na numerki. W lokalu wprowadź system numerkowy i przypisuj zamówieniom indywidualne numery, które następnie będą wyświetlać się na ekranach telewizorów w lokalu. W ten sposób łatwo poinformujesz klientów o statusie przygotowania ich dań, a goście bez zbędnych pomyłek odbiorą to, co dokładnie zamówili.

Pokaż się w sieci

Bez tego goście nie będa nawet wiedzieć, że istniejsz! Turyści najczęściej polegają na rekomendacjach i opiniach, które znajdą online, dlatego zadbaj o swój wizerunek wystarczająco wcześniej. W social mediach oraz na stronie internetowej dodaj dokładny adres, godziny otwarcia i atrakcyjne zdjęcia, które także zachęcą gości do zamówień.

Nawiąż współpracę z właścicielami apartamentów

Doskonały sposób, który skutecznie zwrócić uwagę zagranicznych gości, to nawiązanie współpracy z właścicielami, oferującymi wynajem apartamentów w Twoim mieście. W pokojach możesz umieścić swój własny QR code, który pozwoli turystom zamawiać bezpośrednio od Ciebie. Pamiętaj, że zagraniczni goście także zamawiają online i chętnie korzystają z opcji dostawy. Rozwiązanie to pozwoli Ci dowolnie modyfikować swoje menu. Dzięki temu w sytuacjach, gdy zabraknie danej potrawy lub będziesz chcieć wstrzymać sprzedaż określonej pozycji, od razu wprowadzisz wszystkie zmiany, a konsumenci jasno będą wiedzieć, co mogą zamówić.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Pamiętaj, że w trakcie podróży turyści wyrabiają opinię o danym kraju i mieście, biorąc pod uwagę wszystkie doświadczenia. Zadbaj o jak najlepsze wrażenia swoich zagranicznych gości, wybierając nowoczesne rozwiązania. Więcej o nich dowiesz się, odwiedzając GoPOS.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.