Sfinks Polska z 13% wzrostem w pierwszym półroczu 2023 roku

0
942

W pierwszym półroczu 2023 roku, restauracje sieci SPHINX, należące do Sfinks Polska, osiągnęły sprzedaż gastronomiczną na poziomie 89,84 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu do 77,80 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skonsolidowane przychody grupy Sfinks na koniec czerwca wyniosły 50,32 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w skali roku. Grupa Sfinks zakończyła pierwsze półrocze z zyskiem netto na poziomie 313 tys. zł.

Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, podkreślił:
Siłą napędową naszej grupy są restauracje SPHINX, które zwiększyły obroty w I półroczu o 17% mimo mniejszej liczebności tej sieci. Co ważne, publikowane przez nas dane miesięczne pokazują, że jeszcze większa dynamika, powyżej 21%, widoczna jest dla tzw. sieci porównywalnej. To łączny efekt popularności marki, jak i całego szeregu naszych działań związanych z ofertą dla gości, w tym stałą i sezonową kartą dań, jakością w restauracjach, kampaniami promocyjnymi, ale też właściwym doborem lokalizacji nowych restauracji. Bardzo dużą rolę prosprzedażową gra także nasz program lojalnościowy i aplikacja Aperitif, z której korzysta już ok. 600 tys. naszych gości. W efekcie jako grupa notujemy też wzrost rentowności sprzedaży, która zwiększyła się do 27,2% w I półroczu 2023 wobec 26,3% rok wcześniej. Dlatego też wobec marki SPHINX mamy największe plany rozwoju w tym roku i kolejnych, co też będzie istotnym elementem nowej strategii grupy Sfinks, którą planujemy opublikować w najbliższych dniach.

Po zakończeniu pierwszego półrocza, sieć SPHINX rozszerzyła się o trzy nowe restauracje, w tym pierwszą przyhotelową w Żabiej Woli, przy trasie Warszawa-Katowice.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.