Sfinks Polska z 13% wzrostem w pierwszym półroczu 2023 roku

0
915

W pierwszym półroczu 2023 roku, restauracje sieci SPHINX, należące do Sfinks Polska, osiągnęły sprzedaż gastronomiczną na poziomie 89,84 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu do 77,80 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skonsolidowane przychody grupy Sfinks na koniec czerwca wyniosły 50,32 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w skali roku. Grupa Sfinks zakończyła pierwsze półrocze z zyskiem netto na poziomie 313 tys. zł.

Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, podkreślił:
Siłą napędową naszej grupy są restauracje SPHINX, które zwiększyły obroty w I półroczu o 17% mimo mniejszej liczebności tej sieci. Co ważne, publikowane przez nas dane miesięczne pokazują, że jeszcze większa dynamika, powyżej 21%, widoczna jest dla tzw. sieci porównywalnej. To łączny efekt popularności marki, jak i całego szeregu naszych działań związanych z ofertą dla gości, w tym stałą i sezonową kartą dań, jakością w restauracjach, kampaniami promocyjnymi, ale też właściwym doborem lokalizacji nowych restauracji. Bardzo dużą rolę prosprzedażową gra także nasz program lojalnościowy i aplikacja Aperitif, z której korzysta już ok. 600 tys. naszych gości. W efekcie jako grupa notujemy też wzrost rentowności sprzedaży, która zwiększyła się do 27,2% w I półroczu 2023 wobec 26,3% rok wcześniej. Dlatego też wobec marki SPHINX mamy największe plany rozwoju w tym roku i kolejnych, co też będzie istotnym elementem nowej strategii grupy Sfinks, którą planujemy opublikować w najbliższych dniach.

Po zakończeniu pierwszego półrocza, sieć SPHINX rozszerzyła się o trzy nowe restauracje, w tym pierwszą przyhotelową w Żabiej Woli, przy trasie Warszawa-Katowice.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.