Sfinks Polska zauważalny wzrost sprzedaży w kwietniu 2023

0
826
Fot.: Materiały prasowe Sfinks Polska

Sfinks Polska odnotował w kwietniu 2023 r. wzrost obrotów o 15% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, osiągając łączne przychody na poziomie 14,68 mln zł. Wynik ten został osiągnięty przez 73 restauracje działające pod markami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Łączne przychody narastająco od początku roku wyniosły 58,9 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5% wobec danych z roku poprzedniego.

W kwietniu sprzedaż gastronomiczna porównywalnej sieci lokali (L2L) także wzrosła – o 20,3% r/r do 14,51 mln zł. Narastająco wzrost wyniósł 25,8% r/r, co pozwoliło na osiągnięcie obrotów na poziomie 58,30 mln zł w okresie od stycznia do końca kwietnia. Mimo iż w kwietniu 2023 r. działało 10 restauracji mniej niż rok wcześniej, co oznaczało zmniejszenie sieci o 12%, sprzedaż wzrosła o 15%.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, komentuje te wyniki następująco: „Kolejny miesiąc to dalszy wzrost przychodów naszej sieci, co oznacza utrzymanie pozytywnego trendu notowanego od początku roku. Mimo iż korzystamy z możliwości kontynuacji restrukturyzacji sieci, co wiąże się z zamykaniem części restauracji własnych, w to miejsce planujemy uruchomienie nowych restauracji franczyzowych zgodnie ze strategicznym założeniem rozwoju naszych sieci w dominującym modelu franczyzowym. Jedocześnie wyniki restauracji porównywalnych pokazują naszą skuteczność w zwiększaniu sprzedaży, która w ujęciu narastającym utrzymuje się cały czas powyżej inflacji.”

Prezes Sfinks Polska zwraca również uwagę na wprowadzone nowości: „W drugiej połowie kwietnia sieć SPHINX wprowadziła nowe menu główne, a także dodatkowe menu wiosenne. Wprowadziliśmy też ofertę promocyjną na wieczory, w ramach której nasi goście mogą otrzymać nawet do 50% zniżki na wszelkie napoje. Efektu najnowszych propozycji spodziewamy się w kolejnych miesiącach.”

Sfinks Polska podkreśla, że raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę i objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Sprzedaż ta nie obejmuje realizacji przez sieć Piwiarnia.

Spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W drugim przypadku, przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Sfinks Polska kontynuuje swoją strategię rozwoju opartą na modelu franczyzowym, co przynosi korzyści zarówno dla spółki, jak i franczyzobiorców. Wzrost obrotów w kwietniu 2023 r. pokazuje, że firma jest w stanie efektywnie zwiększać sprzedaż, mimo restrukturyzacji sieci, a wprowadzone nowości, takie jak nowe menu i promocje, powinny przyciągnąć jeszcze więcej klientów w kolejnych miesiącach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.