Sfinks Polska, właściciel sieci restauracji SPHINX, zawarł umowę masterfranczyzy z egipską firmą GRG, dotyczącą rozwoju swojej marki na terenie Egiptu i Arabii Saudyjskiej. Umowa, podpisana na 10 lat, obejmuje dwa etapy współpracy. W pierwszym etapie, egipski partner Sfinksa otworzy własne restauracje pod marką SPHINX, a w drugim przewidziano możliwość udzielania subfranczyzy innym podmiotom na tych rynkach.
Porozumienie gwarantuje kairskiemu partnerowi Sfinksa wyłączność terytorialną na rozwój marki w Egipcie i Arabii Saudyjskiej. W pierwszym etapie powstanie kilka restauracji, które będą działały na zasadach franczyzy po uzyskaniu zgody Sfinksa. Będzie to również okres adaptacji konceptu SPHINX do lokalnych przepisów i specyfiki rynku. Kolejny etap przewiduje możliwość udzielania subfranczyzy, co otworzy drogę do dalszej ekspansji na tych rynkach. Wynagrodzenie dla Sfinks Polska będzie zależało od liczby uruchomionych restauracji i ich wyników, jednak na tym etapie trudno jest oszacować potencjalne zyski.
– „Podpisana przez nas umowa masterfranczyzy tworzy ramy do rozwoju naszej grupy za granicą, co zapowiedzieliśmy m.in. w strategii na lata 2024-2029. Rozwój marki SPHINX na Bliskim Wschodzie, a szczególnie w Egipcie, to ekscytujące przedsięwzięcie, ale także wyzwanie” – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska. Prezes dodaje, że pierwszy etap współpracy z kairskim partnerem traktowany jest jako pilotaż, który może otworzyć nowy, ciekawy rozdział w historii grupy.
Restauracje SPHINX, które zdobyły popularność w Polsce dzięki wprowadzeniu kuchni bliskowschodniej, teraz planują zdobywać rynki, z których czerpią swoje orientalne smaki. Sfinks Polska, w połączeniu z lokalnym know-how egipskiego partnera, widzi w tej ekspansji duży potencjał.