Sieć IHG zrezygnuje z plastikowych słomek do końca 2019 roku

0
1437
Sieć InterContinental Hotels and Resorts (IHG) poinformowała, że do końca przyszłego roku całkowicie zrezygnuje z podawania klientom plastikowych słomek.

Sieć IHG, obecna już w niemal 100 krajach, każdego dnia obsługuje miliony ludzi. Wiąże się to również z odpowiedzialnością za ochronę środowiska oraz daje możliwość realnego wpływu na nią. W ramach miesiąca „Giving for Good”, który odbył się we wrześniu b.r., wielu spośród pracowników InterContinental Hotels and Resorts na całym świecie podjęło własne inicjatywy na rzecz ograniczenia ilości odpadów, podnoszenia świadomości, sprzątania w swoich społecznościach oraz oszczędzania energii.

Nieustające wysiłki IHG w tym obszarze nie pozostały niezauważone. Niedawno po raz drugi z rzędu brytyjskie przedsiębiorstwo hotelarskie otrzymało tytuł lidera grupy branżowej Dow Jones Sustainability Index, z najwyższą oceną dla swojej grupy w ramach Corporate Sustainability Assessment przeprowadzonej przez RobecoSam. To dowód uznania dla ciężkiej pracy i poświęcenia pracowników oraz partnerów tej sieci na całym świecie.

„Zaangażowanie IHG w ograniczenie ilości plastikowych odpadów świadczy o tym, że może ona być czynnikiem zmian na lepsze w lokalnych społecznościach na całym świecie. Dzięki globalnie podejmowanym inicjatywom oraz bliskiej współpracy, przemysł hotelowy i turystyczny nadal mogą być liderami w ustanawianiu jasnych i policzalnych zobowiązań wspierających zrównoważony rozwój. Był to najważniejszy element Planu działań ITP na rzecz zrównoważonego rozwoju do 2030 r., który działa na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i sprawia, że nasza branża stoi na czele zrównoważonego wzrostu” – powiedział Madhu Rajesh, Dyrektor International Tourism Partnership (ITP).



Globalne wysiłki IHG na rzecz ograniczenia ilości odpadów

Zawsze można zrobić więcej, aby zminimalizować ilość odpadów. Plan InterContinental Hotels Group ma na celu wyeliminowanie w skali roku średnio 50 milionów jednorazowych plastikowych słomek z własnych hoteli poprzez wprowadzenie nowego, globalnego standardu marki i zastąpienie ich biodegradowalną alternatywą.

Inicjatywa ta jest częścią szerzej zakrojonych wysiłków IHG na rzecz ograniczenia ilości odpadów w hotelach tej sieci oraz długoterminowego zobowiązania do zarządzania działalnością w sposób odpowiedzialny, wspierający Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. W różnych regionach Grupa prowadzi już liczne działania w tym obszarze. Zawarte zostało m.in. porozumienie z Clean the World w Ameryce Północnej i Południowej oraz Soap for Hope w Azji, gdzie niemal 450 hoteli marki IHG zgromadziło 200000 kg mydła przeznaczonego do wyrzucenia. Zamiast trafić na wysypisko, mydło zostało poddane recyklingowi i wyprodukowano z niego niemal trzy miliony nowych kostek, które zostaną rozprowadzone wśród najbardziej potrzebujących społeczności.

Plastikowe słomki zniknęły już z niemal 1000 hoteli należących do IHG w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (EMEAA). W obiektach kilku marek tej Grupy w Ameryce Północnej i Południowej wprowadzono też kosmetyki hotelowe w większych opakowaniach. Marki Holiday Inn Express®, Staybridge Suites® oraz Candlewood Suites® coraz szerzej stosują dozowniki o większych pojemnościach. Z kolei marki EVEN® oraz avid® od samego początku stosują opakowania kosmetyków w dużych rozmiarach, a hotele i restauracje Kimpton® zaczęły je wprowadzać w zeszłym roku.

Zrównoważony rozwój był ważnym elementem podejścia InterContinental Hotels Group przy wprowadzaniu nowej marki premium – voco™ hotels, w której zwraca się uwagę zarówno na jakość, jak i ochronę środowiska. Ograniczenie ilości jednorazowych przedmiotów z plastiku będzie także możliwe dzięki odejściu od miniaturowych kosmetyków hotelowych i współpracy z odpowiednimi dostawcami, którzy pomogą utrzymać poczucie jakości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.