Rynek szwajcarski jest jednym z najbardziej wymagających na świecie, szczególnie w zakresie produktów spożywczych. Czekolada, sery, pieczywo, kawa, nabiał, czy szwajcarski „wynalazek” müsli – to sztandarowe przykłady produktów najwyższej klasy, w przypadku których znane na całym świecie określenie „szwajcarska jakość” znajduje swoje najlepsze potwierdzenie. Warto także wspomnieć, że Szwajcaria jest światowym liderem w konsumpcji i produkcji certyfikowanej żywności ekologicznej, co stanowi dowód dojrzałości konsumentów i ich oczekiwań co do jakości produktów. Niestety rzadko mamy okazję do poznania tych produktów poza granicami alpejskiego kraju, ponieważ zdecydowana ich większość konsumowana jest na rynku wewnętrznym i nie jest eksportowana, czego przykładem są chociażby doskonałe szwajcarskie wina. Do wyjątków zaliczyć można międzynarodową ekspansję powszechnie znanych szwajcarskich marek, takich jak Lindt czy Nestle/Nespresso.
Jednym z nielicznych wyjątków na nasyconym rynku Szwajcarii jeszcze dziesięć lat temu była herbata, dominowały popularne marki międzynarodowe, nie w pełni zadowalające wymagającego konsumenta, zarówno detalicznego jaki i w kanale HoReCa. Lukę tę dostrzegł Ralph Grüniger, właściciel w czwartym pokoleniu firmy A.Kuster Sirocco AG z miejscowości Schmerikon, położonej na północnym brzegu Jeziora Zuryskiego. Palarnia kawy rodziny Kuster powstała w 1908 roku i z powodzeniem działa do dziś, oferując najwyższej jakości kawę Sirocco, dostępną i cenioną w całej Szwajcarii. Częściowo za namową stałych klientów, a ma ich firma w kanale HoReCa ok. 3 tys., kilkanaście lat temu przystąpiono do prac nad marką herbaty, która mogłaby wyjść naprzeciw wyśrubowanym oczekiwaniom szwajcarskiego rynku i wypełnić istniejącą lukę.
I znów główną ideą, jaka legła u podstaw marki, została „szwajcarska jakość”, co oczywiście nie jest łatwe w przypadku tak masowego produktu jak herbata. Na pomoc twórcom marki przyszła teoria „marginal gains” (marginalne zyski), która pozwoliła przyjrzeć się poszczególnym aspektom produktu i zdefiniowaniu przewag możliwych do uzyskania w każdym jego elemencie. W efekcie tych działań powstał produkt niemal doskonały, tworzący nowy standard nie tylko na rynku szwajcarskim, ale też na światowym rynku herbaty.
W efekcie intensywnych prac firma wypracowała bezpośrednie, partnerskie relacje ze wszystkimi dostawcami, którymi są wyłącznie najlepsi na świecie producenci poszczególnych gatunków herbat, uprawiający je zgodnie zasadami rolnictwa ekologicznego. Wszystkie bez wyjątku produkty Sirocco Tea są certyfikowane, dzięki czemu mogą być oferowane jako produkty organiczne.
Ponieważ konsumenci – zarówno indywidualni, jak i w gastronomii – ze względu na wygodę preferują herbatę porcjowaną, Sirocco Tea zostało zapakowane w najnowszy typ saszetki z biodegradowalnego materiału pochodzenia roślinnego (soilon), która jako jedyna na świecie obszywana jest niebieloną bawełną z czterech stron, dając nie tylko wystarczająco dużo przestrzeni dla rozwijających się listków herbaty, ale także tworząc produkt o najwyższych walorach estetycznych. Sirocco Tea jako pierwsza zapakowała herbaty tak wysokiej jakości, dostępne wcześniej tylko luzem, w saszetki, oferując klientom wygodę bez konieczności czynienia jakościowych kompromisów.
Najlepszym przykładem bezkompromisowego podejścia firmy do filozofii produktu są opakowania i szata graficzna marki. Zamiast skorzystać z usług specjalistów od produktów spożywczych, zaprojektowanie opakowań powierzono jednemu z najlepszych na świecie studio pracującemu dla świata mody – Buero New York, które projektuje nie tylko słynny kalendarz Pirelli, ale pracuje dla takich marek jak Armani, Kenzo, Cosmopilitan czy Vogue.
W ciągu zaledwie kilku lat, dzięki swoim niepodważalnym walorom, herbata Sirocco Tea zdobyła rynek szwajcarski, gdzie stała się przedmiotem dumy swoich twórców i ulubionym napojem wymagających konsumentów. Nic dziwnego, że zagościła także na pokładach samolotów Swiss. Poza granicami Szwajcarii Sirocco Bio Tea dostępna jest w nielicznych ekskluzywnych sklepach, takich jak chociażby londyński Harrods czy Julius Mainl w Wiedniu.
Od niedawna Sirocco Bio Tea obecna jest w pełnym asortymencie na rynku polskim, rynku znawców herbaty. W ciągu krótkiego czasu do wspaniałego smaku oferowanych produktów przekonało się już wielu polskich konsumentów decydujących się na zakup w firmowym sklepie internetowym (www.sirocco-tea.pl) bądź mających okazję spróbować organicznych produktów Sirocco w coraz liczniejszych lokalach gastronomicznych czy hotelach na terenie Polski. Zdrowo, nowocześnie, atrakcyjnie, wygodnie, a przede wszystkim – wspaniały smak! Właśnie to wszystko gwarantuje „szwajcarska jakość”.