Na sprzedaż w lokalu wpływa bardzo dużo czynników. Wiele zależy także od pracy kelnerów. Ich sposób obsługi, stosowane techniki i wykorzystywane narzędzia mogą skutecznie pomóc zwiększyć wartość zamówień oraz poprawić satysfakcję gości. Co szczególnie przyda się pracownikom, by wygenerować większe przychody dla restauracji?
Kelner – źródło największej sprzedaży w lokalu
Skuteczna sprzedaż w gastronomii leży po stronie kelnera. Jeśli pracownik umie nawiązać dobry kontakt z klientem, z łatwością będzie potrafić także zaproponować mu dodatki. Jednak nie może robić tego w sposób nachalny, bo w takim przypadku na zwiększone zyski nawet nie ma co liczyć. Sprzedaż sugerowana może zwiększyć wartość zamówień nawet o 30%, a jeśli będzie przeprowadzona poprawnie, może też skutecznie podnieść satysfakcję gości z wizyty w lokalu. Skoro przynosi tyle dobrego powstaje zatem pytanie, kiedy i jak oferować dodatkowe produkty, by klient faktycznie czuł, że jest to jego dobrowolna decyzja i będzie w pełni zadowolony z dokonanego wyboru?
Sprzedaż sugerowana – kiedy i jak oferować?
Sprzedaż sugerowaną oferujemy w momencie składania zamówienia przez gościa, czyli podczas jego bezpośredniego kontaktu z kelnerem. Konsument, w większości przypadków, jest już wówczas zdecydowany, jakie dania zamówi, stąd propozycja dodatków staje się bardziej naturalna. Jednak polegając jedynie na zaufaniu, że kelnera zaproponuje mu extra pozycje lub składniki, może nie wystarczyć. Wszystko zależy tak naprawdę od naszego pracownika. Oferowanie wszelkich sugestii często jest pomijane, bo kelnerzy zapominają o dodatkach, mają zbyt wielu klientów do obsłużenia lub po prostu nie wiedzą jak zrobić to skutecznie i co zaoferować.
Tu z pomocą przychodzą systemy sprzedażowe i rozwiązania typu Mobilny Kelner. Dzięki tabletom i specjalnym aplikacjom pracownicy otrzymują pełen wgląd do wszystkich serwowanych w lokalu dań, a po wybraniu określonej pozycji – listę dodatków, jakie mogą do nich zaoferować. W ten sposób sprzedaż staje się bardziej naturalna i doskonale dopasowana do każdego zamówionego dania. Co więcej, taką listę dodatków można aktualizować na bieżąco w przypadku każdorazowej zmiany karty lub braku któregoś ze składników. Narzędzia te są doskonałym uzupełnieniem dla pracy kelnera i znacząco ją ułatwiają.
Sprzedaż bez kelnerów, a sprzedaż sugerowana
A co w przypadku, gdy w naszym lokalu oferujemy obsługę bezkontaktową za pośrednictwem innowacyjnego QR code menu czy samoobsługowych kiosków? Tu także możemy wykorzystać sprzedaż sugerowaną i z powodzeniem zwiększać wartość wszystkich zamówień. Aplikacje stworzone z myślą o tych rozwiązaniach pozwalają łatwo dodawać listę dodatków do każdej z pozycji. Dzięki temu po wybraniu dania klient od razu otrzymuje wgląd do rekomendowanych składników, którymi może uzupełnić swoje zamówienie. W tym rozwiązaniu nie musimy martwić się, że nasza obsługa zapomni wspomnieć o dodatkach czy zasugerować je konsumentom. Goście mogą wygodnie przeglądać menu na swoich smartfonach lub w specjalnych punktach w lokalu i bez dodatkowej presji decydować o najlepszych uzupełnieniach swoich zamówień.
Sprzedaż sugerowana to doskonały sposób na to, by kelnerzy skutecznie pomagali restauracji zwiększyć jej zyski i poprawić wyniki sprzedaży. Narzędzia typu Mobilny Kelner czy aplikacje pozwalające na sprzedaż bezkontaktową, mogą pomóc w osiągnięciu większych zysków, automatycznie podpowiadając najbardziej stosowne dodatki do różnych dań. O tych nowoczesnych rozwiązaniach więcej można dowiedzieć się odwiedzając stronę internetową GoPOS.