Pierwsza Rada Programowa Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere, stworzona pod egidą Belvedere Gourmet Group, zdradza coraz więcej szczegółów na temat istoty jej funkcjonowania oraz założeń programowych edukacji młodzieży przygotowującej się do pracy na stanowisku kucharza, a może nawet także szefa kuchni.
18 lipca 2022 r. w Restauracji Belvedere odbyła się pierwsza i najważniejsza Rada Programowa Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere. Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się zarówno trenerzy kulinarni, eksperci Akademii jak i przedstawiciele Organizatora oraz marki Chefs Culinar – Mecenasa Akademii. Sednem spotkania było zaprezentowanie jego uczestnikom szczegółowego harmonogramu roku akademickiego, a także zatwierdzenie podstawy programowej cyklu szkoleń wraz z kryteriami oceny uczniów, przebiegu egzaminu wstępnego i końcowego, zasad przyznawania nagród dla najlepszych uczniów oraz wyróżnienia dla trenera wynikającego z subiektywnej oceny uczniów.
Już dziś można powiedzieć, że program zapowiada się bardzo obiecująco, trenerzy zostali zebrani tak, aby pokazać swoje najlepsze specjalizacje i dodatkowo dobrani w uzupełniające się mistrzowskie duety, gdzie ramię w ramię będą szkolić młodych adeptów kulinarnych.. Cykl 15 szkoleń został precyzyjnie opracowany, aby zachować spójność i niepowtarzalność tematów. Warsztaty i spotkania będą odbywać się w wyjątkowych miejscach w całej Polsce takich jak: Restauracja Belvedere, Atelier Chef’s Culinar, Chefs Table by Ernest Jagodziński, Comfort Food Studio w Hali Koszyki, Studio Aruana Hotelu Narvil Conference &Spa czy Pałac w Oborach.
„To piękne poniedziałkowe przedpołudnie, w które zorganizowana została Rada Programowa, pokazało, że w szeregach Akademii nie ma osób przypadkowych. To zgrana ekipa pasjonatów, która chce dokonać przełomu w polskiej gastronomii i otworzyć jej nowe wymiary poprzez najważniejszy element tej układanki – czyli poprzez człowieka. To wielki zaszczyt dla mnie współtworzyć wyjątkową przestrzeń edukacyjną razem z szefami kuchni, ekspertami, mecenasami i patronami, podzielającymi tą sama wizję. Wymiana doświadczeń, sugestii, dobrych rad, to dowód że razem możemy zrobić więcej.” – puentuje Elżbieta Nitsze Prezes Belvedere Gourmet Group, Organizator Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere.
Adepci będą zgłębiać nie tylko podstawy gastronomiczne takie jak: wiedza techniczna związana z produktami i ich obróbką w kontekście różnych kuchni świata, regionalnych i lokalnych, ale także między innymi będą pracować wspólnie z trenerami i ekspertami nad umiejętnością rozbudzania kreatywności kulinarnej w celu tworzenia nowych, wyjątkowych, autorskich przepisów. Równolegle będą zgłębiać wiedzę z zakresu ekonomii, prowadzenia kuchni, engineeringu menu, marketingu produktu oraz rozwoju i promocji marki osobistej. Trenerzy i eksperci Akademii wierzą, że skonstruowany przez nich proces kształcenia stanowić będzie istotny krok w rozwoju młodzieży, która posiadając talent kulinarny po zakończeniu szkoły średniej nie rzadko nie uzyskiwała wystarczającego wsparcia ze strony środowiska kulinarnego, aby móc rozwijać się w wyuczonym zawodzie.
Fakt, ten potwierdzają słowa Michała Toczyłowskiego, szefa kuchni – przedstawiciela młodego pokolenia, który zapytany o powody zaangażowania się we współpracę jako trener Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere mówi: „Zaangażowałem się w projekt Akademii dlatego, że sam niedawno byłem na miejscu tych wszystkich uczniów, którzy pretendują dziś do wykonywania zawodu kucharza czy szefa kuchni. W tamtym momencie też potrzebowałem wsparcia, motywacji i możliwości poznania nie tylko nowych technik czy przepisów, ale również zawodowych kucharzy, którzy podzieliliby się ze mną swoją wiedzą, doświadczeniem czy spostrzeżeniami na temat choćby nowych trendów w gastronomii. Teraz, angażując się w ten projekt, mogę pomóc młodym, którzy są w tym miejscu, w którym ja byłem niedawno. A było to zaledwie 8 lat temu. Akademia jest dla mnie nie tylko genialnym pomysłem na wsparcie młodych adeptów sztuki kulinarnej, ale również formą edukacji dla samego siebie. W tym zawodzie nie ma lepszej możliwości rozwoju niż współpraca z innymi szefami kuchni”.
Kolejnym istotnym elementem spotkania Rady Programowej była wspólna dyskusja osób tworzących bezpośrednio Akademię, w konsekwencji której wykreowano wiele ciekawych pomysłów, takich jak: sprecyzowanie kryteriów oceny kandydatów do Akademii według jednolitych obiektywnych zasad podanych do informacji ubiegającej się o przyjęcie młodzieży; weryfikacja zdobytej wiedzy przez Studentów Akademii w postaci testu kwartalnego, który posłuży również do analizy progresu danego Studenta; stworzeni platformy na social media dla trenerów i ekspertów do wymiany doświadczeń po przeprowadzonych warsztatach; założenie tożsamej platformy dla studentów Akademii, gdzie poza wymianą informacji, będą mogli budować swoją małą społeczność akademicką; wzbogacenie programu o niuanse kulinarne poszerzające wiedzę praktyczną przyszłych Mistrzów Smaku.
Rada Programowa uzgodniła także oś czasu związaną z terminami dotyczącymi poszczególnych warsztatów oraz egzaminów. Kluczowe dla adeptów daty to między innymi: 5 września 2022 r. – egzamin kwalifikacyjny, 27 września 2022 r. rozpoczęcie roku akademickiego w Atelier Chefs Culinar ze wspólnym spotkaniem uczestników, szkół, trenerów, ekspertów, patronów medialnych, honorowych, sponsorów i mediów, 13 czerwca 2023 r. – uroczyste zakończenie pierwszej edycji roku akademickiego 2022/2023 wraz z ogłoszeniem i wręczeniem nagród laureatom.
Dla najlepszego adepta Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere została przewidziana niepowtarzalna nagroda główna w postaci kilkudniowego wyjazdu kulinarnego do jednego z europejskich miast wraz ze stażem u szefa kuchni ze słynnymi gwiazdkami Michelin. Jednym ze sponsorów nagrody jest PepsiCo Poland, które podsumowuje swój udział w Akademii tymi oto słowami – „Dla nas to duży zaszczyt móc zostać partnerem Akademii Mistrzów Smaku i być świadkiem rozwijania się kolejnych Szefów kuchni na rynku polskim. Odkrywanie przez PepsiCo bogatej polskiej gastronomii inspiruje nas do szukania rozwiązań, które będą miały w przyszłości wpływ na jej kształt”. – Joanna Wiszowaty (Shopper Marketing Manager Away from Home); Krzysztof Baran (CUST MGMT ASSOC ACCOUNT REPRESENTATIVE), Tomasz Wcisło (Kierownik ds. Sieci Lokalnych HoReCa).
Więcej informacji o Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere znajduje się na stronie internetowej www.akademiamistrzowsmaku.pl oraz na profilach społecznościowych: facebook.com/AkademiaMistrzowSmaku, instagram.com/akademiamistrzowsmaku
Horeca Business Club jest partnerem medialnym Akademii Mistrzów Smaku.