Po 15 latach obecności na rosyjskim rynku Starbucks poinformował, że opuszcza ten kraj. Udział tego rynku dla korporacji to mniej niż 1 proc.
Sieciówka w Rosji ma ponad 130 lokali, które prowadzone są w ramach franczyzy. Zatrudnienie we wszystkich punktach sięga łącznie blisko 2 tys. osób. Za prowadzenie master franczyzy w Rosji odpowiada spółka Alshaya Group.
W marcu Starbucks poinformował, że zamyka swoje sklepy i zawiesza działalność biznesową, a co ważne wstrzymuje dostawy swoich produktów do wszystkich kawiarni prowadzonych przez franczyzobiorcę.
Firma była obecna na rosyjskim rynku od 15 lat. Władze koncernu zadeklarowały, że będą wspierały swoich pracowników w Rosji i zapewnią im wynagrodzenia przez pół roku.
Starbucks to kolejny międzynarodowy koncern, który całkowicie pozbywa się biznesu w Rosji. Wcześniej zrobiły lub zakomunikowały to McDonald’s czy Renault.