Już w tym tygodniu hybrydowy Meetings Week Poland. Ósma edycja wydarzenie branży spotkań odbędzie się w pięciu miastach Polski oraz w przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego. W programie premiery, międzynarodowi mówcy, istotne – szczególnie w obecnej sytuacja – dla przemysłu spotkań tematy. Patronat nad wydarzeniem sprawuje Horeca Business Club.
Ósma edycja Meetings Week Poland to dwa dni (16 – 17 września) spotkań i rozmów branżowych, które toczyć się będę w obiektach w pięciu miastach w Polsce i online jednocześnie. Weźmie w nich udział kilkudziesięciu mówców, reprezentujących wszystkie sektory rynku spotkań. W przestrzeni Expo, na wirtualnej platformie będzie można prowadzić spotkania biznesowe. Oprócz programu merytorycznego i części biznesowej organizatorzy zaplanowali także rozrywkę i integrację.
Pięćdziesięciu mówców
Pierwszego dnia (środa, 16 września) prelekcje i wystąpienia w panelach zapowiedzieli m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy (weźmie udział w dyskusji poświęcanej przemysłowi spotkań w czasie zwiększonego ryzyka dla zdrowia), Claudia van’t Hullenaar, senior sustainability consultant, Global Destination Sustainable Movement (wystąpienie poświęcone zrównoważonemu rozwojowi), Jane Cunningham, director community engagement, BestCities Global Alliance (która powie o tym, jak międzynarodowe stowarzyszenia wdrażają politykę „positive impact” w organizacji swoich wydarzeń). Nick Dugdale-Moore, regional manager Europe, UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) weźmie udział w panelu poświęconemu organizacji targów w nowej rzeczywistości. Drugiego dnia konferencji (czwartek, 17 września) gościem specjalnym sesji poświęconej bezpieczeństwu w przemyśle spotkań będzie Paul Foster, światowy ekspert w dziedzinie zarządzania tłumem, m.in. podczas globalnych wydarzeń, który skupi się na nowych zasadach bezpieczeństwa w organizacji eventów. Panele dotyczące przyszłości branży spotkań i wydarzeń oraz turystyki biznesowej i incentive travel zaprezentują także rolę organizacji branżowych w działaniach na rzecz rynku, w tym nowo powołanej Rady Spotkań i Wydarzeń.
W dyskusjach wezmą udział reprezentanci instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiciele organizacji branżowych i convention bureaux, organizatorzy wydarzeń – reprezentanci klientów (korporacji i stowarzyszeń), ambasadorowie kongresów, przedstawiciele agencji eventowych, PCO i incentive travel, obiektów i sieci hotelowych, firm świadczących usługi w przemyśle spotkań. MWP będzie gościć ponad 50 mówców.
Szczegółowy program konferencji: www.meetingsweek.pl/program_nowy
Premiery
Pierwszego dnia Meetings Week Poland zostaną zaprezentowane rezultaty raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2020”, stanowiącego podsumowanie osiągnięć branży spotkań z 2019 roku. Raport po raz jedenasty opracowała Polska Organizacja Turystyczna z działającym w jej strukturach Poland Convention Bureau (PCB POT). Dokument powstał dzięki współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych oraz międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami, których POT PCB jest członkiem. — W odpowiedzi na zaistniałą w 2020 roku sytuację, uzupełnieniem podstawowych treści tegorocznego raportu jest prezentacja trzech możliwych scenariuszy wychodzenia sektora spotkań z kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19. W ramach współpracy ze Strategicznym Sojuszem Narodowych Europejskich Convention Bureaux (którego członkiem założycielem jest PCB POT) – na bazie danych gromadzonych rokrocznie na potrzeby raportu oraz zagregowanych danych z bazy Global Travel Service Tourism Economics – powstała analiza wpływu COVID-19 na europejski rynek spotkań — zapowiada Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Poland Convention Bureau podczas Meetings Week Poland ogłosi także program „Bezpieczny Obiekt MICE”, który ma na celu zapewnienie turystom biznesowym, zleceniodawcom spotkań i wydarzeń oraz profesjonalnym organizatorom kongresów dostępu do informacji na temat obiektów przystosowanych do świadczenia usług zgodnie z wytycznymi GIS i Ministerstwa Rozwoju.
Drugiego dnia wydarzenia kolejna premiera – zostaną przedstawione szczegóły projektu „Poland Events Impact 2019. Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski”, który określa ekonomiczne znaczenia spotkań i wydarzeń odbywających się w Polsce oraz wskazuje ich wkład w gospodarkę. Zakres merytoryczny raportu obejmuje aspekty ekonomiczne związane z wpływem przemysłu na gospodarkę krajową w odniesieniu do podstawowych wskaźników, tj. wartości dodanej, PKB i zatrudnienia. Badanie zostało opracowane przez zespół naukowców i ekspertów branżowych z firmy Z–Factor, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula pod przewodnictwem zespołu Celuch Consulting.
Formuła tegorocznego Meetings Week Poland to także nowość. Po raz pierwszy wydarzenie odbywa się w pięciu miastach Polski jednocześnie oraz przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego, stając się tym samym wydarzeniem hybrydowym.
Meetings Week Poland 2020 odbędzie się w Warszawie (FHouse Warsaw, Novotel Centrum Warszawa), Krakowie (Centrum Kongresowe ICE Kraków), Katowicach, (Międzynarodowe Centrum Kongresowe & Spodek), Poznaniu (MTP Poznań Congress Center), Lublinie (Lubelskie Centrum Konferencyjne) oraz online w Wirtualnym Centrum Targowo-Konferencyjnym Avatarland™. Na żywo wszystkie lokalizacje łączy Brill AV Media. W wydarzeniu można wziąć udział na żywo – w jednej z wybranych lokalizacji, lub online – w Avatarlandzie.
Niespodzianka dla uczestników MWP 2020 będzie finałowy koncert tegorocznych Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”, który zostanie zaprezentowany we środę 16 września o godzinie 19.00 – obejrzą go uczestnicy wydarzenia w wirtualnym centrum konferencyjnym. Partnerem koncertu i MWP jest prowadzona przez Krakowskie Biuro Festiwalowe platforma Play Kraków – platforma VOD „pełna miejskiej kultury”.
Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny. Wymagana jest rejestracja.
www.meetingsweek.pl.
Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.
Honorowy patronat nad tegorocznym Meetings Week Poland objęły Ministerstwo Rozwoju oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wydarzenie, jako partner strategiczny, wspiera także samorząd Województwa Małopolskiego.
PROGRAM MEETINGS WEEK POLAND 2020 W SKRÓCIE:
16 września
10.45 – 12.30: Poland Meetings Destination: Nowe wyzwania, nowe perspektywy (organizator: The Warsaw Voice)
12.35 – 14.05: Zrównoważony rozwój podstawą odbudowy przemysłu spotkań (organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce”, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau)
14.30 – 16.00: Targi dają więcej – wracamy / Targi B2B – Back to Business – Bezpieczny powrót (organizacja Polska Izba Przemysły Targowego)
19.00 – Koncert „Zaucha jest dobry na wszystko” w aranżacjach Big Bandu Małopolskiego na platformie Avatarland (organizator KBF)
17 września
10.45-11.00 Prezentacja partnera strategicznego MWP Avatarland
11:00 – 12.30: Perspektywy dla organizacji branżowych sektora przemysłu spotkań i wydarzeń (Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland)
12:40 – 16.00: Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań (organizator: MPI Poland Chapter)
19.00: Kompasy Vistuli – Gala Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula (organizator: SGTiH)