Subskrypcje w branży gastronomicznej – czy ten trend z zachodu przyjmie się także na polskim rynku?

0
881
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Punkty gastronomiczne na zachodzie od dłuższego czasu mają w swojej ofercie subskrypcje na posiłki. W Polsce nie jest to jeszcze tak popularne, jednak już coraz częściej można spotkać się z takim rodzajem usług. Pandemia, a szczególnie okres po jej zakończeniu, zmotywował właścicieli restauracji do wprowadzenia innych źródeł przychodu. Nie licząc sprzedaży online, która skutecznie utrzymywała poziom zysków podczas restrykcji, sposobem okazały się subskrypcje posiłków. Dowiedz się, jakie rodzaje abonamentów można wybrać i jak jeszcze bardziej ulepszyć sprzedaż w sieci.

Czym w ogóle są subskrypcje w lokalach gastronomicznych?

Abonamenty w restauracjach to nic innego, jak określona opłata np. na miesiąc lub rok, obowiązująca przez wcześniej ustalony okres na wybraną ofertę lokalu. Mogą to być napoje, jedzenie, ale też inne produkty proponowane klientom. Warto pamiętać, że taka forma sprzedaży różni się od dań w zestawie z odbiorem bądź dostawą. Jeśli gość restauracji postanowi zasubskrybować dostępny plan jedzeniowy, automatycznie będzie mógł skorzystać z wybranych propozycji w menu – wydając zgromadzone środki. Dzięki abonamentowi, możesz również wspierać najbardziej lojalnych klientów korzystających z Twoich subskrypcji np. poprzez ulepszone oferty lub dodatkowe gratisy. Decydując się na wprowadzenie takich abonamentów oraz na dodatkowe połączenie ich z innowacyjnymi narzędziami na rynku, jesteś w stanie zwiększyć zysk w biznesie oraz poszerzyć – i co ważne – utrzymać bazę klientów. Jakie masz więc możliwości subskrypcyjne w swoim biznesie?

Abonament na jedzenie zarówno w restauracji, jak i na wynos

Opcja subskrypcji dań to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą gotować lub po prostu zależy im na urozmaiceniu posiłków spożywanych w ciągu dnia. Zaproponuj konsumentom zakup specjalnych boxów z różnorodnym jedzeniem na wynos. Takie diety pudełkowe to często wybierana opcja w dzisiejszych czasach, więc oferując je klientom, zyskasz uznanie wśród gości i wyróżnisz się na tle konkurencji. Konsumenci cenią tę formę usług, która jest dla nich duża oszczędnością czasu i pieniędzy, w zamian za zdrowe posiłki dostarczone pod same drzwi. Aby urozmaicić ofertę, wprowadź możliwość personalizacji diet m.in. opcję bezglutenową lub wegańską, albo dodaj do każdego pudełka tzw. posiłek niespodziankę w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. To mało wymagający ruch z Twojej strony, mający ogromne znaczenie dla Twojej firmy i konsumentów. Jeśli jednak zastanawiasz się nad subskrypcjami na miejscu – postaw na specjalne okazje, dzięki którym członkowie abonamentu dostaną spersonalizowane dania w oparciu o ich wybory w czasie rejestracji i nie będą musieli zamawiać, płacić i czekać na zamówienia.

Subskrybcje na napoje? To też jest myśl!

Zaproponuj gościom konkretny typ napojów lub połącz je w zestawy i sprzedaj za wybraną cenę, tym samym ulepszając także ofertę restauracji w swoim wirtualnym sklepie. Obecnie, bardzo popularne zaczynają być tzw. “kawonamenty”, czyli subskrypcje na kawę. Zwykle można spotkać się z nimi w pojedynczych miejscach w centrum miast i biurach lub sieciach znanych kawiarni.Taki abonament upoważnia do codziennego odbioru jednej kawy na wynos, za miesięczną opłatą np. w kwocie 55 złotych. Z takim rozwiązaniem można skutecznie zwiększyć liczbę klientów, którzy szczególnie w sezonie zimowym, będą regularnie odbierać ciepłą kawę i regularnie opłacać abonament – poprawiając dochód firmy.

Nałóż subskrypcję na alkohol w ofercie

Jeżeli posiadasz w ofercie napoje wysokoprocentowe, wybierz subskrypcję alkoholową. Pozwól stałym bywalcom Twojej restauracji dołączyć do klubu piwnego albo do miłośników czerwonego wina, gdzie na wejściu otrzymają dostęp do określonych rodzajów trunków – na wyłączność lub premierowo. Wprowadź płatny abonament, gdzie każda promocja, która będzie aktualnie obowiązywać, zostanie dodana automatycznie do rachunku klubowicza. 

Jak sprzedawać w sieci bez żadnych przeszkód?

Jeżeli już zdecydowałeś się na sprzedaż wirtualną albo dopiero planujesz wprowadzić to źródło – otwierając swój sklep online GoOrder, jesteś w stanie zaproponować swoim gościom zamówienia ulubionych pozycji z menu z wyprzedzeniem, czyli na określoną godzinę i datę. Pozwoli im to określać dużo wcześniej, co konkretnie chcą zjeść i kiedy dokładnie mogą spodziewać się zamówionych posiłków. Taki własny sklep internetowy to system, który nie pobiera żadnych prowizji, a do jego założenia wystarczy kwadrans. Poza tym, możesz wprowadzić z nim dowolne metody płatności jak BLIK, gotówka, przelew tradycyjny czy karta płatnicza. Płacenie według własnych preferencji, to duża wygoda, którą dzisiejszy konsument bardzo sobie ceni.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Nie zapominaj o stałych klientach

Tym, którzy zamawiają w Twoim biznesie przez dłuższy czas, możesz zaproponować ciekawe programy lojalnościowe. Dzięki GoClient możesz realizować rabaty na wybrane przez siebie produkty, które obowiązują w sezonie lub np. przez dwa dni w tygodniu, a także dodawać do oferty specjalne vouchery bądź Kartę Stałego Klienta, na której będą nabijać się promocyjne punkty. Zaangażuj w ten sposób do kolejnych odwiedzin gości i zaproponuj, aby wykorzystywali regularnie zebrane środki np. na konkretne posiłki w następnym miesiącu.

Dodatkowa oferta, czyli klub degustacyjny

Założenie klubu degustacyjnego to odpowiedni sposób na to, aby goście w Twoim lokalu mogli doświadczyć czegoś więcej. Dzięki takiemu członkostwu, klient pozna nowe dania i osoby, które również chcą spróbować nowych smaków. Z kolei Ty, jako właściciel, zyskasz stały zysk w postaci opłaty za zapisanie się do klubu. W ramach jego działania, uczestnicy będą otrzymywać imienne zaproszenia, wyjątkowe degustacje oraz pierwszeństwo w testowaniu smaku nowych dań w Twoim menu. Takie rozwiązanie przyda się szczególnie w sytuacji, gdy prowadzisz lokal z jedzeniem z różnych stron świata lub często zmieniasz swoją kartę dań i lubisz wprowadzać nowości.

Subskrypcje połączone ze sprzedażą w sieci to niezwykle łatwy i co najważniejsze, skuteczny pomysł na zwiększenie dochodów. Wprowadź własny sklep online oraz usługi abonamentowe do swojego lokalu gastronomicznego i wyróżnij się stałą bazą konsumentów. Jeśli chcesz sprawdzić więcej nowoczesnych narzędzi, które mogą usprawnić Twój biznes, odwiedź stronę GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.