Szefowie kuchni w hotelach stawiają na produkty premium

0
1328

Inwestycje hotelowe w Polsce rozwijają się niezwykle prężnie. Za taki obrót spraw odpowiedzialne jest w znacznej mierze zwiększone zainteresowanie naszym krajem ze strony turystów. Coraz większa liczba zagranicznych gości odwiedzających Polskę, wpływa na dynamiczny rozwój gastronomii hotelowej.

Z jednej strony oferta kulinarna staje się bardziej różnorodna i czerpie pełnymi garściami z kuchni pochodzących z różnych zakątków świata, z drugiej zaś strony bardzo duże znaczenie ma także promowanie lokalnej kuchni danych regionów naszego kraju oraz lokalnych produktów od polskich producentów. Od kilku już lat widzimy także wyraźną przemianę trendów i zwyczajów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi wyrobami Premium, które produkowane są bez, lub tylko z minimalnym, koniecznym dla bezpieczeństwa użyciem środków konserwujących.

Widzimy, że gastronomia hotelowa biorąc pod uwagę produkty bazowe przy tworzeniu swojego menu, często wybiera dostawców takich jak Fanex, czyli producentów dużych i sprawdzonych, których produkty są gwarantem bezpieczeństwa, komfortu użycia oraz niezmienności i powtarzalności dobrego smaku.

Fanex posiada bardzo szeroką ofertę produktów skierowanych do branży hotelowej. Goście hotelowi w Polsce nieustannie uwielbiają klasyczne sosy typu Ketchup nr VII, Majonez Dekoracyjny czy Musztarda Słoneczna, które od lat świetnie się sprzedają w różnego rodzaju opakowaniach – zarówno w klasycznych butelkach, dużych wiaderkach, jak i w małych, jednorazowych saszetkach. Dużą popularnością cieszą się również nasze autorskie mieszanki typu: Sos Arabski Łagodny i Pikantny, Sos Amerykański, Salsa Mexiana oraz oczywiście Barbecue. Klienci poszukują także nieco bardziej egzotycznych smaków. Widzimy to i szybko reagujemy na zapotrzebowanie ze strony ewoluującego rynku i wprowadzamy sosy typu Curry, Tzatziki, bardzo ostry Sriracha czy też Sos z Sambalem.

Szefom kuchni proponujemy dodatkowo nasze naturalne dodatki z linii Tres Amigos takie jakie pomidorowe sosy, tortille pszenne, prażoną cebulkę, czy też wyselekcjonowane dodatki warzywne typu: oliwki, kapary, kukurydzę czy paprykę. Widzimy także, że restauratorzy coraz częściej poszukują produktów pochodzenia roślinnego (w Polsce mamy coraz więcej konceptów wegetariańskich oraz wegańskich). Dania wegańskie z roku na rok mają większe grono odbiorców, a menu restauracji hotelowych poszerzane są systematycznie o dania na bazie produktów roślinnych. Dlatego też wzbogaciliśmy naszą ofertę o wegański majonez – VEGA MAJO z prestiżowym certyfikatem V-label.

Nieustannie pracujemy nad recepturami produktów z tzw. czystą etykietą oraz ograniczamy do minimum użycie związków konserwujących. Z ważniejszych działań jakie udało nam się ostatnio zrealizować, to m.in. wprowadzenie słodkich sosów o zdecydowanie bardziej owocowych recepturach. Na rynek trafiły ostatnio także nasze owocowe kulki żelowe Fan&JOY, które również zostały znakomite przyjęte przez restauracje oraz koktajlbary. Stale poszukujemy także tych nieco bardziej egzotycznych smaków – efektem tego jest np. wprowadzenie ostatnio Ketchupu Curry.

Marka Fanex weszła także w tym roku na rynek przypraw. Naszą linię Fusion Spices kierujemy do kucharzy, którzy cenią aromatyczne przyprawy jednorodne takie jak np. pieprz młotkowany oraz niebanalne mieszanki i marynaty, np. o smaku mango i kokosa. Dzięki poszerzeniu oferty o przyprawy, restauratorzy mogą teraz liczyć na szeroką i komplementarną ofertę w zakresie dodatków gastronomicznych, dostarczanych wprost od jednego, polskiego producenta.

 

AUTOR: Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.