Tomasz Szuba (Venturis HoReCa): „Myślimy o kilku rynkach zagranicznych”

0
2077
Każdego roku mieszkaniec Polski marnuje średnio ok. 260 kg żywności, co w skali miesiąca daje ok. 35 kg. Problem marnotrawstwa jedzenia jeszcze bardziej dotyka krajów wysoko rozwiniętych, na czele ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie z tego tytułu rokrocznie przepada blisko 218 miliardów $. Skala zjawiska natchnęła Tomasza Szubę, aby wspólnie z gronem specjalistów opracować system KuMin.Sys, który ma wspierać monitoring oraz planowanie działań kuchni w celu ograniczania ilości odpadów spożywczych. Z prezesem firmy Venturis HoReCa porozmawialiśmy na konferencji biznesowej Hotel Meeting, tuż po wręczeniu nagrody za najbardziej innowacyjny produkt 2018.

Co sądzicie Państwo o ostatniej edycji konferencji Hotel Meeting w wydaniu Businesswoman Edition i formule szybkich spotkań biznesowych – Business Speed Datingu?

Bardzo ciekawa i bardzo istotna impreza na rynku gastro. Bardzo podobała nam się formuła wyłącznego udziału kobiet jako panelistek. Uważamy, że niestety wciąż niewiele pań występuje w sektorze gastro w roli ekspertów, dobrych praktyków. Organizatorzy mieli zatem świetny pomysł i intuicję, żeby to zrobić. Widać, że podobnie jak my, firma BSD Poland jest prekursorem i otwiera nowe ścieżki. Business Speed Dating? Bardzo intensywnie, ale też niezwykle ciekawie. Ma się 4 minuty na zaprezentowanie się, zbudowanie relacji i spowodowanie, że zostaniemy zapamiętani w całej masie innych interlokutorów. To ciekawy sposób na weryfikację zainteresowania naszą ofertą. Duża część rynku w pigułce i w jednym miejscu – to praktyczne i mocne!

Dlaczego zdecydowaliście się zgłosić swój produkt/usługę do konkursu „The Best Innovation”?

Uważamy, że to najlepsza okazja, żeby nasz produkt i usługę zauważyła branża gastronomiczna. Niewiele jest na rynku inicjatyw, które nagradzałyby młode, innowacyjne firmy w tym sektorze.

Co oznacza dla Państwa triumf w tej kategorii?

Dużą satysfakcję i zastrzyk pozytywnej energii do działania, potwierdzenie tego, że kierunek, który obraliśmy jest właściwy, możliwość kontaktu z ludźmi z branży, możliwość wykorzystania nagrody do promocji nas i naszego pomysłu, wreszcie potwierdzenie potencjału naszego pomysłu.

Na czym polega innowacyjność Państwa produktu/usługi?

Jako pierwsi na rynku dokonujemy pomiaru ilości, struktury i wartości food waste. Analizujemy skalę nadprodukcji jedzenia w gastronomii – czyli ilości, która nie jest zjadana przez gości. To z kolei jest kluczowa informacja, aby lepiej planować poziom produkcji. Skala możliwych oszczędności oraz poprawy wskaźnika food cost jest naszym zdaniem znacząca. 350-pokojowy hotel w centrum dużego miasta w Polsce wyrzuca prawie 40 ton przetworzonego jedzenia tylko dlatego, że nie jest w stanie zaplanować odpowiednio, ile powinien produkować, żeby z jednej strony jedzenia nie zabrakło, a z drugiej – aby marnować jak najmniej. Gdyby poprawił planowanie produkcji, zarządzanie magazynem oraz zarządzanie bufetem, co roku mógłby zaoszczędzić 1,5 mln zł. Jako pierwsi na rynku dostarczamy dokładnych i rzetelnych danych związanych z produkcją, opracowujemy wskaźniki bufetu dla poszczególnych dań – czyli mierzymy, ile rzeczywiście zjadają nasi goście, obliczamy referencyjny food cost – czyli optymalny dla danego poziomu cen surowca oraz stosowanych receptur. Doradzamy i analizujemy zarządzanie magazynem (nasz system może dokonywać inwentaryzacji on-line w czasie rzeczywistym), zarządzanie bufetem, reorganizujemy pracę kuchni. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadza rzeczywistą integrację oraz automatyzację pomiarów w trzech kluczowych obszarach funkcjonowania gastronomii: magazynie, kuchni, Sali konsumpcyjnej.

Który z rynków zagranicznych chcielibyście pozyskać w najbliższym czasie?

Elementem naszej misji jest być globalnym liderem w ograniczaniu kosztów gastronomii poprzez redukcję skali nadprodukcji i odpadów spożywczych. Myślimy o kilku rynkach zagranicznych – tam, gdzie już mamy niezłe kontakty: Niemcy, Rumunia, Ukraina, Izrael, Azerbejdżan, Jordania czy Indie. Na szczęście nasz system oraz metoda jest łatwo skalowalna i ma duży potencjał internacjonalizacyjny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.