Trend 2023 w hotelach? To głównie informatyzacja usług! Oznacza to, że hotelarze stawiają na nowe narzędzia, które najczęściej przybierają formę mobilnych aplikacji. Zapewnia to większą dostępność usług oraz szybszą komunikację z Gościem i personelem. Z jakich rozwiązań warto skorzystać już teraz? Na jakie funkcjonalności można liczyć?
Mniej wizyt w recepcji – sprawniejsza komunikacja
Aplikacja Roomio to jedno z najnowszych rozwiązań, które szybko zyskuje na popularności. Dzięki prostemu rozwiązaniu hotele mają szansę oszczędzać czas personelu na obsłudze przy jednoczesnej poprawie komfortu pobytu. Aplikacja posiada interfejs w dwóch językach: polskim i angielskim. To duża zaleta bo znosi bariery komunikacyjne i usprawnia pobyt zagranicznych Gości. Oprócz tego, do jej funkcjonalności należą:
- szybki check-in i check-out, który odbywa się bez konieczności wizyty w hotelowej recepcji. Zameldowani lub przyszli Goście mogą zrealizować to administracyjne zadanie z dowolnego miejsca, o wybranej porze.
- Każdy może swobodnie zarządzać swoją rezerwacją. Wśród opcji jest nie tylko zarządzanie pobytem i dokonywanie kolejnych rezerwacji, ale również domawianie usług dodatkowych (np. w hotelowym SPA),
- szybki kontakt z obsługą – dzięki tej funkcji Goście hotelowi mogą natychmiast nawiązać kontakt z pracownikami obsługi. Pozwala to nie tylko szybciej reagować na ich prośby, ale również archiwizować wiadomości i odtwarzać przebieg zdarzeń.
- hotelowa restauracja – w dowolnym momencie Goście mogą sprawdzić menu lub uzyskać informacje o dostępności strefy gastronomicznej,
- system zgłoszeń – hotelowi goście mogą poprosić o podstawowe usługi serwisowe o dowolnej porze. Ponadto jest możliwość ustawienia statusu pokoju (np. sprzątanie, nie przeszkadzać, wymiana ręczników, uzupełnienie minibaru).
Marketing Automation – promocja hotelu i lojalność klientów
Dzięki temu rozwiązaniu stworzymy skuteczną kampanię promocyjną, która pozwoli nie tylko utrwalić świadomość naszej marki, ale również stworzyć lojalną więź z Gośćmi. Z wykorzystaniem tego narzędzia możemy w sposób zautomatyzowany tworzyć efektywne i spersonalizowane komunikaty. Schemat funkcjonowania skutecznego MA jest bardzo prosty i opiera się kilku krokach:
- tworzenie i definiowanie kampanii,
- ustalanie harmonogramu i sposobu wysyłki (email lub sms),
- definiowanie grup odbiorców,
- opracowanie treści lub wykorzystanie szablonów,
- dodanie załącznika (kodu promocyjnego lub vouchera),
- uruchomienie kampanii,
- analiza i raportowanie wyników.
Dużym atutem takich działań promocyjnych jest brak kosztów zewnętrznych (jak w przypadku reklamy internetowej) oraz pełna kontrola skuteczności prowadzonych działań.
Samoobsługa
Za pośrednictwem aplikacji Wirtualna Recepcja możemy w sposób bezobsługowy zrealizować cały proces rezerwacji hotelowej. Narzędzie umożliwia naszym Gościom samodzielny check-in. W dowolnym momencie mogą dopełnić niezbędnych formalności związanych z pobytem. Schemat działania z wykorzystaniem aplikacji jest prosty. Po dokonaniu rezerwacji na stronie internetowej Goście otrzymują wiadomość z linkiem do formularza, który wypełniają samodzielnie w dogodnym dla siebie momencie. To nie tylko rozwiązanie późnych rezerwacji, gdy dyspozycyjność recepcji jest ograniczona, ale także stałe odciążenie pracowników.
Oprócz uzupełnienia danych rezerwacyjnych Gość może za pośrednictwem aplikacji otrzymać fakturę, opłacić pobyt lub uzyskać dane dostępowe do pokoju. To jedno z najprostszych rozwiązań do wdrożenia. Natychmiast przynosi zauważalne korzyści dla obiektu.
Pełna kontrola z dowolnego miejsca
Dashboard to aplikacja, z której coraz częściej korzystają właściciele i managerowie obiektów hotelowych. Dzięki niemu zyskują pełną kontrolę nad obiektem pod względem administracyjnym. Działający w przeglądarce internetowej program, pozwala im na szybki dostęp do najważniejszych danych o aktualnej sytuacji w obiekcie. Dzięki temu mogą kontrolować bieżące obłożenie oraz planować jego funkcjonowanie. Dysponując zebranymi informacjami mogą planować grafik pracowników, lepiej organizować wydarzenia specjalne czy dokonywać zmian w rezerwacji. Największą zaletą pulpitu administracyjnego jest możliwość generowania i analizowania zbiorczych statystyk. Porównywanie danych okresowych to jedna z najczęstszych działań, które pozwalają oszacować bieżącą kondycję hotelu i zweryfikować jego potencjał w wybranym okresie.
Hotelowa gastronomia pod ręką
Bezpośredni dostęp do gastronomii w hotelu to dla gości bardzo komfortowe doświadczenie. Obsługa zamówień z dostawą do pokoju jest skomplikowana i nieintuicyjna. Można to jednak znacznie uprościć za pomocą prostej aplikacji, która zwiększy przychody z pojedynczej rezerwacji hotelowej. Dzięki niej, nasi gości mogą bezpośrednio w swoim pokoju zapoznać się z ofertą, dokonać zamówienia i dokonać płatności elektronicznej. Złożone zamówienie natychmiast jest wysyłane do restauracyjnego POSa, gdzie jest przetwarzane przez pracowników kuchni. Pozostaje tylko dostarczyć je bezpośrednio do wskazanego pokoju. Dzięki aplikacji ordering nie tylko generujemy dodatkowy zysk z połączonej działalności, ale przede wszystkim podnosimy atrakcyjność pobytu zapewniając doświadczenie wygody i niezależności, które coraz bardziej cenią sobie hotelowi goście.