Top 6 najważniejszych elementów systemu gastronomicznego

0
984
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Działalność polskiej gastronomii jest coraz bardziej profesjonalna. Dotyczy to nie tylko procesów marketingowych, ale przede wszystkim obsługi i realizacji zamówień. Cennym wsparciem w tym zakresie są systemy informatyczne, które dają restauracjom nowoczesne narzędzia zwiększające ich wydajność. Jakie są ich najważniejsze elementy i na co należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu dla własnej restauracji?

1. Funkcje sprzedażowe
Jednym z najważniejszych elementów obsługi gości jest przejrzysta i czytelna ekspozycja oferty. Dzięki systemowi gastronomicznemu możemy w jednym miejscu zgromadzić wszystkie najważniejsze dane o naszej ofercie i wygodnie ją przedstawić. Pomoże nam w tym system Gastro POS, którego funkcjonalności pozwolą na tworzenie własnych kompozycji potraw, zarządzanie ofertami specjalnymi czy poszczególnymi rachunkami. Dla profesjonalnej gastronomii to centrum dowodzenia, które realnie poprawia wydajność i pozwala zapanować nad wszystkimi procesami w restauracji. Nie zawsze musi przybierać formę dużego urządzenia ustawionego przy stanowisku kasowym, każdy element można dobrać indywidualnie do biznesu.

Ważnym uzupełnieniem są miniPOSy – czyli aplikacje instalowane na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Dzięki nim kelnerzy przyjmujący zamówienia na zewnętrznych ogródkach lub na innych piętrach mają stały dostęp do bazy i mogą na bieżąco dodawać złożone zamówienia.

2. Zarządzanie
System gastronomiczny to narzędzie, po które sięgają profesjonalni restauratorzy w celu optymalizacji produkcji, zwiększenia wydajności i kontroli procesów związanych ze sprzedażą żywności. Moduł systemu Gastro Szef umożliwia przeprowadzenie tak skomplikowanych operacji, jak inwentaryzacja, raportowanie czasu pracy, kontrola zużycia produktów czy kreowanie akcji marketingowych. Za pomocą modułu managerowie mogą na bieżąco korzystać z danych, które pozwolą im podjąć strategicznie ważne decyzje w najbardziej odpowiednim momencie prowadzenia działalności. Raporty pozwolą także lepiej przygotować się do pracy oraz uniknąć kosztownych strat.

3. Kontrola magazynu
Unikanie strat i optymalne gromadzenie produktów to jedne z najtrudniejszych zadań, które stoją przed restauratorami. Dzięki modułowi Inventory Control System zyskujemy bieżącą kontrolę nad stanem magazynowym, co umożliwia nam przeprowadzenie inwentaryzacji w każdym momencie. To natomiast pomaga zweryfikować wydajność kuchni. Oprócz bieżącej inwentaryzacji moduł zapewnia większą kontrolę nad przepływem towarów. Podłączona do systemu waga wiernie zweryfikuje bieżące zasoby i ich zużycie. Pomoże to nie tylko na wyeliminowanie strat, ale także lepsze planowanie oferty i dostosowanie cen poszczególnych dań.

4. Możliwość rozbudowy
Dobry system gastronomiczny powinien mieć również potencjał rozbudowy i zwiększenia swojej funkcjonalności. Tylko nieliczne systemy działające na rynku mogą zostać wyposażone w takie dodatkowe narzędzia. Mamy na myśli m.in. KDS (Kitchne Display System), które przyspieszają komunikację między obsługą, a kuchnią czy samoobsługowe kioski sprzedażowe. Rozwijające się technologie gastronomiczne podążają w kierunku samoobsługi i autonomicznej funkcjonalności. Wybierając system dla swojej gastronomii, warto zwrócić uwagę czy będzie on zdolny do współpracy z innymi technologiami. Rozbudowując lokal i tym samym ofertę, będą konieczne też dodatkowe stanowiska sprzedażowe, które powinny w naturalny sposób uzupełnić POSa, tj. midiPOS. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli natychmiast sięgnąć po nowe rozwiązania bez konieczności kosztownej zmiany systemu.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

5. Koordynacja pracy załogi
Systemy gastronomiczne pozwalają nie tylko na zarządzanie zasobami produktowymi, ale także na bieżącą administrację obiektem. W skład funkcjonalności modułu Gastro Szef wchodzi również raportowanie czasu pracy personelu. Dzięki temu system na bieżąco rejestruje godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy przez poszczególne osoby. Dodatkowo możemy również przeanalizować ilość i wartość zrealizowanych zamówień. Daje nam to nie tylko wgląd w efektywność pracowników, ale przede wszystkim jest to wiarygodne narzędzie pozwalające zarejestrować ilość przepracowanego czasu, co jest podstawą do rozliczeń z pracownikami. Ponadto możemy zainwestować w portal pracowniczy, przez który nie tylko możemy kontrolować ale też szkolić i łatwiej komunikować się z pracownikami.

6. Ordering
Usługi dowozu i sprzedaży na wynos to najszybciej rozwijający się sektor branży gastronomicznej. Dzięki własnemu systemowi gastronomicznemu restauratorzy zyskują szansę na świetną integrację z zewnętrznymi agregatorami. Moduł Delivery, z którego możemy korzystać, pozwala na bezpośrednią sprzedaż i rejestrację zamówień, co dodatkowo odciąża personel. Tak ważna w gastronomii optymalizacja pracy oraz eliminacja pomyłek procentuje, bo zwiększa się liczba zamówień a klienci wracają do nas zadowoleni.

Systemy gastronomiczne, które posiadają wymienione cechy, zapewniają maksymalną dostępność do najważniejszych funkcjonalności oczekiwanych przez branżę. Profesjonalizująca się gastronomia coraz chętniej sięga po intuicyjne rozwiązania, które nie tylko poprawiają wydajność, ale także gwarantują przewagę konkurencyjną nad innymi lokalami.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.