W oświadczeniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej touroperator poinformował, że z powodu niewypłacalności spółka nie jest w stanie wywiązać się z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych z klientami oraz zapewnić im zwrotu wpłat lub części kosztów za niewyświadczone usługi.
Gwarancja ubezpieczeniowa spółki jawnej MARTIN, wystawiona przez Towarzystwo Ubezpieczeń INTER Polska S.A., wynosi dokładnie 123 639,60 zł. To właśnie od niemieckiego ubezpieczyciela powinni w tej sytuacji ubiegać się o rekompensatę klienci, którzy wnieśli opłaty za niezrealizowane imprezy turystyczne. Marszałek Województwa jest również uprawniony do tego, aby w imieniu poszkodowanych występować w sprawie wypłaty środków finansowych z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego informuje, że nieprzekraczalny termin składania roszczeń przez klientów, którzy zawarli umowę z touroperatorem między 18 września 2017 a 17 września 2018 r. upływa 25 czerwca przyszłego roku. Stosowne dokumenty dostępne są na stronie internetowej www.umww.pl.