Tragiczny pożar w Turcji: 76 ofiar w hotelu Grand Kartal w Bolu

0
202
Fot.: FB - tvp.info

W dramatycznym pożarze, który wybuchł w hotelu Grand Kartal w Bolu w Turcji, życie straciło 76 osób, a 51 zostało rannych. Ogień pojawił się we wczesnych godzinach porannych i przez 12 godzin walczono z żywiołem, który szybko opanował 12-piętrowy drewniany budynek. W momencie wybuchu pożaru w hotelu przebywały 234 osoby.

Do tragedii doszło około godziny 3:27 czasu lokalnego, gdy ogień zaczął się rozprzestrzeniać z restauracji na czwartym piętrze. Drewniana konstrukcja budynku przyczyniła się do błyskawicznego rozwoju pożaru na wyższe piętra, uniemożliwiając wielu osobom bezpieczną ewakuację. Świadkowie relacjonują dramatyczne sceny – ludzie desperacko próbowali wydostać się przez okna, używając prześcieradeł jako improwizowanych lin.

Minister zdrowia Turcji, Kemal Memisoglu, poinformował, że spośród 51 rannych jedna osoba wciąż przebywa na oddziale intensywnej terapii, a 17 zostało już wypisanych ze szpitala. Tożsamość wszystkich ofiar nie została jeszcze potwierdzona. Władze kraju ogłosiły żałobę narodową, która obowiązuje od środy.

W sprawie tragedii prowadzone jest dochodzenie. Minister sprawiedliwości Yılmaz Tunç poinformował, że zatrzymano dziewięć osób, w tym właściciela hotelu. Władze podkreślają, że ostatnia inspekcja budynku miała miejsce w 2024 roku i nie wykazała nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Mimo to pojawiły się pytania dotyczące rzeczywistego stanu systemów przeciwpożarowych i dróg ewakuacyjnych.

Instruktor narciarstwa, Necmi Kepcetutan, który przebywał na drugim piętrze hotelu w momencie wybuchu pożaru, opowiadał mediom, że udało mu się uciec przez przechowalnię nart. Następnie aktywnie pomagał w akcji ratunkowej. Świadkowie wskazują, że właściciele hotelu byli obecni na miejscu w momencie tragedii.

Tragedia w hotelu Grand Kartal to bolesne przypomnienie o kluczowej roli systemów bezpieczeństwa przeciwpożarowego w obiektach hotelowych. Jako zarządcy hoteli, odpowiadacie za życie i zdrowie gości oraz pracowników. Regularne przeglądy systemów przeciwpożarowych, sprawdzanie sprawności alarmów i kontrola dróg ewakuacyjnych to nie tylko wymóg prawny, ale przede wszystkim moralny obowiązek każdego hotelarza. Warto też zadbać o regularne szkolenia personelu w zakresie procedur ewakuacyjnych. Niech ta tragedia stanie się dla nas wszystkich impulsem do jeszcze większej dbałości o bezpieczeństwo w Waszych obiektach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.