Trendy na globalnym rynku żywności i napojów do 2030 roku (raport)

0
1469

Firma Mintel opublikowała raport w którym pokazuje trzy główne trendy, które będą kształtować globalną branżę żywności, napojów i gastronomii na przestrzeni najbliższych 10 lat.

Firma Zmiana: Sukces odniosą firmy, które zadbają o zdrowie planety i jej mieszkańców.

„W nadchodzącej dekadzie konsumenci będą potrzebować przywództwa i zażądają widocznych zmian w kwestiach dotyczących środowiska, etycznych praktyk biznesowych, zdrowia publicznego i innych istotnych spraw. Konsumenci docenią i nagrodzą firmy podejmujące działania i dokonujące pozytywnych zmian w ważnych kwestiach społecznych. W ciągu najbliższych 10 lat sukces osiągną te firmy, które będą siłą napędową nowej ery świadomej konsumpcji. Nowi, świadomi konsumenci będą szukać przyjaznych dla środowiska opakowań, jednocześnie oczekując wskazówek dotyczących stosowania bardziej zrównoważonej diety” – czytamy w raporcie.

Inteligentne Diety: Technologia umożliwi konsumentom wysoką indywidualizację sposobów dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne.

„W przyszłości coraz więcej konsumentów będzie w stanie uzyskać dogłębną wiedzę na temat swojej biologii za pomocą domowych zestawów do testów diagnostycznych, które umożliwią im opracowanie spersonalizowanej diety i nawyków zdrowotnych. Dzięki tym narzędziom konsumenci dowiedzą się, jakie działania podjąć, żeby zadbać o każdy aspekt swojego zdrowia, w tym dobrostan umysłowy i emocjonalny. W rezultacie, aby odnieść sukces w następnej dekadzie marki będą musiały oferować bardziej spersonalizowany asortyment produktów, opracowywać inteligentne rozwiązania domowe i pomagać konsumentom zadbać o swój nastrój i zdrowy umysł” – informuje firma Mintel w raporcie.

Rolnictwo High-tech: Zwiększy się zaufanie konsumentów do nauki i technologii jako istotnych narzędzi zapewniających produkcję i dostawę żywności.

„Nauka znajdzie zastosowanie w łańcuchu dostaw w celu zwiększenia wydajności produkcji i walki ze zmianami klimatu. Podkreślanie zalet żywności hodowanej laboratoryjnie, takich jak zrównoważony charakter produkcji oraz korzyści zdrowotne i kosztowe, będzie odgrywać kluczową rolę w informowaniu konsumentów o alternatywach zbliżonych do natury. Jednak przy tworzeniu narracji na temat nowych i nowoczesnych rozwiązań branża musi pamiętać, aby podkreślać fundamentalną rolę natury i ludzi. Przejrzystość informacji jest niezbędna do tego, by budować zaufanie w przyszłości, w której naukowcy będą pracować ramię w ramię z rolnikami. Wspieranie ludzi stojących za produkcją żywności, zarówno hodowanej w laboratorium, jak i uprawianej tradycyjnie, będzie wciąż ponadczasowym sposobem na budowanie zaufania konsumentów ” – podają eksperci firmy Mintel.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.