Każdego roku na świecie dystrybuowanych jest około 600 miliardów kubków papierowych i plastikowych. Większość z nich nie nadaje się do recyklingu lub kompostowania. Inicjatywa „NextGen Cup Challenge” ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez opracowanie nowego typu kubka, który w całości będzie nadawał się do recyklingu.
Zasady konkursu
Międzynarodowy program „NextGen Cup Challenge” wystartował w październiku 2018 roku i skierowany jest do innowatorów, start up-ów i dostawców. Wystarczy zaproponować idee i rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku, zarówno tych do napojów zimnych jak i gorących. Projekty mogą także dotyczyć słomek, wieczek, opcji przechowywania kubków, czy też pomysłów na systemy ich dostarczania.
Zgłoszenia konkursowe można przesyłać do 16 listopada 2018 roku. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym przyszłego roku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe dotacje w wysokości nawet do 1 mln $, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania. Dotychczas zgłoszono ponad 100 projektów.
Więcej szczegółów na temat konkursu, w tym niektóre pomysły uczestników, można znaleźć na stronie internetowej projektu.
O NexGen Cup Challenge
Program „NextGen Cup Challenge” powstał w 2018 roku, aby zjednoczyć przedsiębiorców, przemysł i firmy recyklingowe, w celu stworzenia nowej generacji kubków nadających się do recyklingu i/lub kompostowania. Grupa inwestycyjna Closed Loop, do której należą Starbucks i McDonald’s, zaprasza branżę do przyłączenia się do tych wysiłków w celu wypracowania globalnego rozwiązania tego palącego problemu. McDonald’s angażuje się w partnerstwo przeznaczając na ten cel 5 mln $.
Announcing the $1M #NextGenCup Challenge on @OpenIDEO! Together, let’s advance toward a waste-free future by redesigning the iconic to-go cup: https://t.co/m2IBA6hffO pic.twitter.com/4zaUFsLwU6
— OpenIDEO (@OpenIDEO) October 9, 2018
O marce
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie nad Wisłą działa 411 restauracji należących do tej sieci, które zatrudniają ponad 24 tys. osób. 341 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s. Więcej informacji znajdą Państwo na fanpage’u McDonald’s Polska oraz oficjalnej stronie internetowej.