Nowo powstały lokal gastronomiczny specjalizuje się w daniach przyrządzanych z owoców morza. Restauracja stanowi część niezwykle zaawansowanego technologicznie supermarketu Hema, należącego do grupy Alibaba. Aby móc rozpocząć zakupy w tym miejscu, najpierw należy pobrać specjalną aplikację. Pozwala ona sprawdzić informację o towarze oraz zamawiać żywność nie wychodząc z domu. Na podstawie historii zamawianych produktów system tworzy spersonalizowaną ofertę zakupów dla każdego klienta.
Zakupione w supermarkecie jedzenie można zjeść w strefie restauracyjnej. Ta zaskakuje znacznie bardziej – wyeliminowano z niej bowiem tradycyjną obsługę gości.
At #Hema, not only can you hand-pick your fresh seafood, but now you can also get it delivered to your table at Hema's newest robotic restaurant. pic.twitter.com/xvvJmjx19P
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) June 28, 2018
Klienci zamawiają jedzenie za pomocą smartfona, siedząc przy stoliku, a jedzenie dostarczane jest przez robota – samojezdy wózek. Dzięki aplikacji Hema rozpoznaje on odpowiednią lokalizację i stolik, przy którym złożono zamówienie. Tą samą drogą odbywa się płatność za zjedzony posiłek. Obsługa ogranicza się jedynie do kucharzy oraz personelu, który kontroluje poprawną pracę robotów i zadowolenie klientów z pobytu w „restauracji przyszłości”. Grupa Alibaba nie ukrywa, że ograniczenie personelu miało podłoże ekonomiczne.