W Chinach powstała restauracja, w której kelnerów zastąpiły… roboty

0
2223
Grupa Alibaba otworzyła w Szanghaju restaurację, w której zamówienie składa się smartfonem, a gości obsługują roboty.

Nowo powstały lokal gastronomiczny specjalizuje się w daniach przyrządzanych z owoców morza. Restauracja stanowi część niezwykle zaawansowanego technologicznie supermarketu Hema, należącego do grupy Alibaba. Aby móc rozpocząć zakupy w tym miejscu, najpierw należy pobrać specjalną aplikację. Pozwala ona sprawdzić informację o towarze oraz zamawiać żywność nie wychodząc z domu. Na podstawie historii zamawianych produktów system tworzy spersonalizowaną ofertę zakupów dla każdego klienta.

Zakupione w supermarkecie jedzenie można zjeść w strefie restauracyjnej. Ta zaskakuje znacznie bardziej – wyeliminowano z niej bowiem tradycyjną obsługę gości.

Klienci zamawiają jedzenie za pomocą smartfona, siedząc przy stoliku, a jedzenie dostarczane jest przez robota – samojezdy wózek. Dzięki aplikacji Hema rozpoznaje on odpowiednią lokalizację i stolik, przy którym złożono zamówienie. Tą samą drogą odbywa się płatność za zjedzony posiłek. Obsługa ogranicza się jedynie do kucharzy oraz personelu, który kontroluje poprawną pracę robotów i zadowolenie klientów z pobytu w „restauracji przyszłości”. Grupa Alibaba nie ukrywa, że ograniczenie personelu miało podłoże ekonomiczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.