W październiku poznamy laureatów kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie 2019

1
1248

Dobiegają końca eliminacje do 11 edycji kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Obiekty, które mają ofertę skierowaną do najmłodszych gości mogą jeszcze zgłaszać swoje uczestnictwo. By otrzymać certyfikat w programie trzeba przejść pozytywną ocenę ekspertów. Wśród oceniających są m.in. Beata Tadla, Czesław Mozil, Joanna Kryńska, Marta Kuligowska, Monika Mrozowska. Do tej pory nagrodzono w sumie ponad 680 obiektów, zarówno hoteli, jak i mniejszych pensjonatów oraz ośrodków wczasowych.

Hotel Przyjazny Rodzinie działa już od ponad dekady. Pomysłodawczynią i organizatorką kampanii jest Violetta Hamerska, która od 30 lat współpracuje z branżą hotelową i turystyczną.

– Program był odpowiedzią na potrzebę edukacji i pomocą dla hoteli, by sprawniej przyciągały rodziny z dziećmi. Jeszcze kilka lat temu nie było w Polsce z tym dobrze. Dziś nasze obiekty noclegowe są doskonale przygotowane na małych gości. Ale konkurencja na rynku jest ogromna, hotele starają się więc wyróżnić i spełniać najwyższe kryteria. Jesteśmy jedynym programem certyfikującym prestiżowe hotele rodzinne – komentuje Violetta Hamerska, przewodnicząca kapituły konkursowej.

By uzyskać certyfikację Hotel Przyjazny Rodzinie obiekt musi spełnić kryteria. Jest to minimum 61% z listy wymagań. Co jest konieczne? Oczywiście nieodzowne wyposażanie dla dzieci, czyli łóżeczka, foteliki do karmienia, podgrzewacze do butelek, wanienki. Liczy się też oferta usług dodatkowych, animacji dla dzieci, miejsc zabawy oraz rekreacji. Audyty potwierdzające spełnienie warunków realizowane są od lat w ramach wyjazdów ekspertów do danego obiektu. Oceny dokonują członkowie ponad 50 osobowej kapituły. Wśród nich są znani aktorzy, dziennikarze, i eksperci branży, m.in. Aneta Todorczuk–Perchuć, Waldemar Błaszczyk, Patrycja Redo, Patrycjusz Wyżga, Beata Tadla, Czesław Mozil, Marta Kuligowska.

– Uczestniczymy w programie już po raz czwarty. Dla nas to oczywisty wybór. Od samego początku nasz obiekt Blue Marine Mielno dedykowany jest przede wszystkim rodzinnemu wypoczynkowi – dzieciom, rodzicom i dziadkom. Chcemy, by potwierdzeniem jakości i komfortu wypoczynku były nie tylko pozytywne opinie naszych gości, ale też tak prestiżowe wyróżnienia jak certyfikat Hotelu Przyjaznego Rodzinie – wyjaśnia Maciej Szatkowski, prezes spółdzielni zarządzającej ośrodkiem Blue Marine Mielno.

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że długa lista wymagań i skład kapituły narzucą zbyt wysokie oczekiwania, by mogły je spełnić wszystkie obiekty.

– Absolutnie nie. Oczywiście obiekt musi być przygotowany odpowiednio na wypoczynek małych gości i ich opiekunów, ale nie oznacza to, że szansę na wyróżnienie mają tylko 4 czy 5 gwiazdkowe hotele – zaznacza Violetta Hamerska.

I faktycznie, kiedy spojrzymy na listę 685 obiektów które przez te 10 lat uzyskały certyfikację znajdziemy wśród nich zarówno obiekty z górnej półki, często hotele międzynarodowych marek jak m.in. Vienna House z Łodzi,  Andels w Krakowie czy Golden Tulip w Międzyzdrojach. Są również czterogwiazdowe obiekty z kurortów, m.in. Grand Lubisz z Ustki, Hotel Lidia z Darłowa, St. Bruno z Giżycka, Hotel Krynica w Krynicy Zdroju, czy Hotel Aurora z Międzyzdrojów. Nagrodami mogą się jednak chwalić także obiekty skierowane do wszystkich turystów, w tym kaszubski Ośrodek Zawiaty, Zalesie na Mazurach i Olandia z Wielkopolski, a nawet pałace, np. Pałac Tłokinia w Tłokini i Pałac Mała Wieś w Bełsku Dużym. Wybór obiektów jest różnorodny.

Dodatkowo w ramach programu przyznawane są też statuetka gości hotelowych. W ostatniej edycji otrzymał ją hotel Unitral z Mielna.

Laureatów tegorocznej edycji poznamy w październiku na 11 Gali Hotel Przyjazny Rodzinie.

O firmie:

Violetta Hamerska, która prowadzi Hotel Przyjazny Rodzinie (Przewodnicząca Kapituły) jest również pomysłodawcą certyfikacji Pies w Hotelu, a przede wszystkim ekspertem z 30 letnim doświadczeniem rynku usług hotelowych i propagatorka trendu Guest Experience w Polsce. Za swoje zasługi dla turystyki została nagrodzona w 2015 roku odznaką honorową Ministra Sportu i Turystyki Tomasza Jędrzejczaka. Jest również inicjatorką stworzenia systemu certyfikacji i rekomendacji dla dostawców hotelowych, który powstał w ramach Komisji Dostawców Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, której przewodniczyła przez 3 lata. Przez wiele lata była dyrektorem na Polskę organizacji rządowej The British Tourist Authority (obecnie Visit Britain) i promowała turystkę do Wielkiej Brytanii. Obecnie skupia się na edukacji hotelarzy jako ekspert Guest Experience, trener, mówca i konsultant. Audytuje, certyfikuje, doradza, wspiera hotele i hotelarzy w tworzeniu gościnności. www.ViolettaHamerska.pl

 

Fot. Blue Marine Mielno

1 KOMENTARZ

  1. Fajna kampania, mozna potem spokojnie jechac w takie miejsce i sie nie martwic. Od niedawna jestesmy rodzicami, ale zdazyolismy juz odwiedzic polecany przez gosci – hotel unitral. Bardzoo fajne miejsce 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.