Wczoraj rozpoczęła się konferencja, na której spotkało się kilkuset hotelarzy z całej Polski. Nikt już nie narzeka, wszyscy wspólnie szukają rozwiązań, które pozwolą poradzić sobie w tej trudnej dla branży sytuacji.
Wczoraj hotelarze rozmawiali między innymi o kształcie wydarzeń w nowej rzeczywistości. Prezentację przygotował Bartosz Bieszyński, doświadczony eventowiec, który podzielił się swoimi przewidywaniami i pomysłami na temat tego jak będzie wyglądał rynek mice i jak długo będzie odbudowywał.
Nie zabrakło rozmów o kreatywności, która dziś jest bardzo w cenie i ratuje w wielu sytuacjach. Kamil Maciąg z hotelu Arche Puławska opowiadał o tym gdzie on szuka pomysłów oraz jakie wdrożył w swojej pracy, a które przyniosły wymierną sprzedaż. O sprzedaży mówił również Damian Józefowicz w Profitroom, który pokazał wiele świetnych rozwiązań wspierających zwiększanie zysków hotelarzy.
Elżbieta Nitsze z Airport Hotel Okęcie mówiła o inwestowaniu w tych trudnych czasach w dział sprzedaży. To może zabrzmi dość dziwnie gdy wszyscy szukają oszczędności, Ela jednak przekonywała, że taka inwestycja szczególnie dziś się bardzo opłaci, a jej efekty będą widoczne tuż po otwarciu rynku.
Paweł Jabłoński z Meeting15 opowiadał o tym jak hotel może zarabiać na eventach online. Tak, obiekty mogą, a wręcz powinny na tym zarabiać. Bez dobrego miejsca nie ma dobrego wydarzenia online. Pokazał wiele przykładów realizacji w ciągu ostatnich miesięcy, na których hotele zarobiły bardzo przyzwoite kwoty.
Później odbyły się dwa panele dyskusyjne, pierwszy poprowadziła Anna Wojdan z udziałem event managerów z dużych korporacji, którzy opowiadali o swoich planach na najbliższe miesiące i kolejny rok. Podsunęli też kilka pomysłów hotelarzom i przekazali swoje oczekiwania. Kolejny panel poprowadzony przez Krzysztofa Jędrochę dotyczył polityki cenowej i tu mieliśmy okazję wysłuchać świetnej rozmowy z hotelarzami z różnych obiektów i ich podejścia do budowania oferty i zarządzania ceną.
Po przerwie wystąpił Krzysztof Głąbiński – Szkoleniahoteli.pl z prezentacją, w której pokazał jak technologia pozwala wiecej zarabiać, ale jednocześnie budować lepsze doświadczenie gościa w hotelu. Ciekawe, kiedy pokazane przez niego rozwiązanie pojawi się w Polsce. Kolejną prezentację miała Ewa Rogala z Rezydencja Luxury Hotel, która bardzo konkretnie pokazała pomysły na organizowanie dochodowych wesel. Przedstawiła mnóstwo danych, pakietów, cen, sposobów negocjacji, podejścia do marketingu itp. To była jedna z lepszy prezentacji.
Na koniec odbyły się dwa panele dyskusyjne. Pierwszy poprowadził Szymon Lach z hotelarzami w roli głównej, którzy mówili o swoich strategiach na przetrwanie. Jedni idą w technologię, inni w kontakt z człowiekiem. Różne podejścia, wspólny cel. Druga dyskusja dotyczyła zarządzania personelem i moderował ją Rafał Pasenik. I tu także głos zabrali sami hotelarze i podzielili się swoimi radami. Opowiadali o tym jak rozwiązywali najtrudniejsze sprawy i jak stali się wraz ze swoją załogą specjalistami od zadań specjalnych.
Dziś kolejny dzień konferencji. Dostęp do wydarzenia nadal można wykupić i tu warto podkreślić, że materiały video z konferencji będą dostępne do końca czerwca. Program konferencji Hotel Meeting Online