Okoliczności funkcjonowania dzisiejszego świata zmuszają ludzi do stałego kontaktu z elektroniką. Coraz więcej codziennych czynności, takich jak opłaty mediów czy rezerwacje, wykonujemy za pomocą naszego smartfona czy tabletu. Rośnie także grono osób, które upublicznianie informacji i zdjęć na portalach społecznościowych traktują jako nieodłączny element dnia. Niemożliwym wręcz jest dla nich celebrowanie ważnych momentów, spotkanie z przyjaciółmi, czy nawet odpoczynek bez dokładnego udokumentowania w sieci.
#Facebook Has More Than 2 Billion Daily Active Users
To put this into context, here are the number of monthly active users on other top social media platforms:#YouTube – 1.5b#Instagram – 700m#Twitter – 328m#Snapchat– 255m#SocialMedia pic.twitter.com/cGsrGQD4ol— Digital Willow (@Digitalwillow) November 27, 2018
Właśnie z tym zjawiskiem chcą walczyć pomysłodawcy projektu pod hasłem „In the moment”. Zachęcają oni, aby goście pięciogwiazdkowego hotelu Ayana Resort & Spa zlokalizowanego na Bali powrócili do delektowania się wyjątkowym urokiem tego miejsca i cieszenia chwilą – bez dzielenia się swoimi przeżyciami ze światem.
Skalę problemu uwypukliły dodatkowo badania przeprowadzone na amerykańskich turystach, wśród których ponad 20% sprawdza swoje telefony co najmniej raz na godzinę, a niecałe 8% ponad dwudziestokrotnie!