Z danych Pyszne.pl wynika, że 14 lutego 2025 roku przyniósł znaczący wzrost zamówień. W skali całej działalności był to drugi najlepszy dzień pod względem liczby zleceń – na pierwszym miejscu pozostaje 14 lutego 2021 roku. W porównaniu do poprzedniego tygodnia odnotowano wzrost zamówień o 35 proc.
Tego dnia kluczowe były możliwości logistyczne: w Polsce obsługiwanych jest już ponad 3,5 miliona użytkowników, a operację realizuje 4200 kurierów w ponad 2200 miejscowościach. Przykładem jest kurier ze Szczecina, który zrealizował 32 dostawy, pokonując na rowerze elektrycznym dystans 102 kilometrów.
Analizy wskazują, że w walentynkowy wieczór konsumenci najczęściej wybierali pizzę, burgery i sushi. Sprzedaż tych dań wzrosła o 75 proc. w porównaniu do typowych dni lutego – potwierdzają to m.in. zamówienia z jednego z wrocławskich lokali, gdzie klient wydał ponad 1000 zł, zamawiając kilkanaście zestawów sushi i bułeczek bao.
Dodatkowo, 9 na 10 restauracji o najwyższym wskaźniku zamówień tego dnia to lokale sieci fast-foodowej, co sugeruje, że konsumenci preferują dania typu burger i pizza podczas walentynkowych zamówień.
Wzrost zamówień wpisuje się w ogólny trend rosnącej popularności usług gastronomicznych z dostawą, co wymusza na operatorach rozbudowę sieci logistycznej oraz zwiększenie efektywności realizacji zamówień.