Do głównych zadań osób zatrudnionych na tych eksponowanych stanowiskach będzie należało m.in. kierowanie działalnością Stowarzyszenia i wspieranie rozwoju rynku turystycznego w Warszawie i jej obszarze metropolitalnym, reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu oraz realizacja wytyczonych przez Radę Programową kierunków rozwoju Stowarzyszenia, jak również prowadzenie Biura konferencji i kongresów (Warsaw Convention Bureau), działającego w ramach Biura Stowarzyszenia, w szczególności pozyskiwanie i wspomaganie organizacji spotkań, konferencji i kongresów o charakterze gospodarczym w kluczowych dziedzinach dla rozwoju Warszawy.
Idealny kandydatów powinien posiadać wyższe wykształcenie (najlepiej na kierunkach turystyka i rekreacja, hotelarstwo, marketing, zarządzanie, administracja, prawo, politologia, stosunki międzynarodowe, ekonomia, socjologia, antropologia) i móc pochwalić się minimum 5-letnim stażem pracy, w tym minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym w branży turystycznej lub marketingowej i minimum 2-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku związanym z Human Resources. Ponadto powinien swobodnie porozumiewać się w języku angielskim oraz obsługiwać komputer na bardzo dobrym poziomie.
Więcej szczegółów (w tym dokładne wymagania wobec kandydatów na ww. stanowiska) na stronie internetowej Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Warszawska Organizacja Turystyczna jest stowarzyszeniem o charakterze publiczno-prywatnym. To sprawdzona platforma współpracy i integracji środowiska turystycznego w Warszawie – miejsce, w którym interes publiczny spotyka się z interesem prywatnym. Członkiem inicjującym powstanie stowarzyszenia było Miasto stołeczne Warszawa. Jednym z najważniejszych celów stowarzyszenia jest rozwój rynku MICE.