Amerykańska sieć fast food Wendy’s, po kilku latach przerwy, planuje powrót na polski rynek. Choć firma prowadziła wstępne działania w Polsce już w 2017 roku, plany ekspansji opóźniła pandemia COVID-19. Obecnie Wendy’s poszukuje franczyzobiorców z doświadczeniem w branży gastronomicznej, którzy będą kluczowi w rozwoju sieci w Polsce.
Firma, założona w 1969 roku przez Dave’a Thomasa w Columbus w stanie Ohio, zdobyła popularność dzięki charakterystycznym kwadratowym hamburgerom i pikantnym kanapkom z kurczakiem. Przez ponad 50 lat Wendy’s rozwinęło się na ponad 7000 lokalizacji w ponad 30 krajach, a obecnie podejmuje działania, by zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku. W Wielkiej Brytanii Wendy’s działa już od 2021 roku, otwierając tam około 400 punktów.
Rekrutacja na polskich franczyzobiorców trwa od kilku miesięcy, jednak według Michaela Clarke’a, dyrektora Wendy’s na Europę, firma nie śpieszy się z wyborem partnerów. Sieć szuka przedsiębiorców, którzy nie tylko posiadają doświadczenie w gastronomii, ale także potrafią skalować swoje biznesy. Od podpisania umowy franczyzowej do otwarcia nowego lokalu może minąć nawet do 18 miesięcy, co oznacza, że pierwszy lokal Wendy’s w Polsce pojawi się najwcześniej w drugiej połowie 2025 roku.
Wendy’s planuje konkurować na polskim rynku z takimi markami jak McDonald’s, KFC czy Burger King, oferując unikalne produkty. Wśród nich znajdują się m.in. hamburgery ze świeżej wołowiny, które nie są „przycinane”, co zdaniem założyciela firmy symbolizuje jakość składników. W ofercie sieci znajdują się również mrożone desery Frosty, które cieszą się popularnością w Stanach Zjednoczonych.
Wprowadzenie Wendy’s do Polski może przyciągnąć wielu klientów, jednak przyszłość tej sieci w kraju zależy od konkurencyjności cen oraz atrakcyjności oferty, w kontekście coraz wyższych kosztów fast foodów.