22 kwietnia obchodzony będzie Światowy Dzień Ziemi. Największe międzynarodowe święto ekologiczne, zainicjowane w 1970 roku przez UNESCO. Z tej okazji po raz trzeci organizowane będzie w Polsce wydarzenie Hotelowy Tydzień Ziemi, które ma na celu promowanie proekologicznych postaw w społeczności hotelarzy i uczniów szkół hotelarskich oraz budowanie świadomości w zakresie zrównoważonego hotelarstwa.
Pomysłodawcami wydarzenia są Agata Delmaczyńska, ekspertka w zakresie ekologii w hotelarstwie znana jako Green Officer Hotelarz, oraz Karol Weber, znany jako Inspektor_Hotelowy.
Hotelarstwo przyszłości powinno być oparte na zasadach zrównoważonego rozwoju. Hotele mają duży wpływ na planetę i turyści-goście o tym wiedzą. Liczne badania wskazują, że podróżni chcą nocować w hotelach przyjaznych środowisku. Zrównoważone hotelarstwo to pojęcie szerokie i nie opiera się tylko na wprowadzaniu pojedynczych rozwiązań. Zaczyna się ono już na etapie projektowania hotelu, a później realizacji inwestycji i całego cyklu jego użytkowania. Zrównoważone hotelarstwo, to także wpływ hotelu na lokalną społeczność i lokalny biznes. Polska branża hotelarska ma jeszcze wiele do zrobienia. Biodegradowalne słomki, segregacja śmieci, czy wymiana ręczników na życzenie już nie wystarczy. Warto o tym pamiętać i rozpocząć większe zmiany od małych kroków. – mówi Karol Weber.
W tym roku wydarzenie odbędzie się w dniach 21-28 kwietnia.
W jego ramach przeprowadzone zostanie webinarium pt. Hotel przyjazny środowisku, podczas którego kilkoro uznanych w branży ekspertów podzieli się inspiracjami i najlepszymi praktykami. Dodatkowo zorganizowany będzie konkurs dla uczniów szkół hotelarskich na zaprojektowanie proekologicznego pokoju hotelowego.
Przez cały ten czas będą publikowane edukacyjne posty na stronie wydarzenia na Facebooku -> LINK
Cieszy nas odzew z jakim spotkały się poprzednie edycje wydarzenia. Potrzebujemy skupienia się wokół pozytywnego czynu, a takim niewątpliwie jest dbałość o środowisko naturalne. Zachęcamy hotele i inne obiekty do zaangażowania się. Liczy się każda drobna inicjatywa, z której można zrobić dobry zwyczaj. – dodaje Karol Weber.
Partnerami wydarzenia są Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Profitroom i Stowarzyszenie Hotelmania, a także Weronika Frymarska znana jako Wenia Hotelarz.
Redakcja Horeca Business Club objęła to wydarzenie patronatem medialny.