Podczas spotkania Piotr Salomon, który jest radcą prawnym krakowskiego magistratu, mówił, że dowóz gości do hotelu będzie traktowany jako część kompleksowej usługi hotelowej. Stanowisko opierał na ustawie o podatku VAT oraz rozporządzeniu wykonawczym Rady Europejskiej. Dojazdy do hotelowych kopert mają być traktowane jako dojazdy do własnych posesji.
Według zapewnień Wicedyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Łukasza Franka, niezwłocznie zostaną zorganizowane nowe koperty dla nieposiadających ich hoteli. Urzędnicy planują także zorganizowanie czterech stref „kiss&ride” na terenie pierwszej obwodnicy, na których będzie można wysadzić gości.
Hotelarze oburzali się, że będzie to problem dla wielu ważnych gości, którzy wymagają specjalnego traktowania. Wiele osób publicznych potrzebuje bowiem prywatności i zapewnienia bezpieczeństwa, a to powinien zapewnić im hotel.
Jednym z wymogów kategoryzacyjnych hotelu, niezależnie od gwiazdek, jest zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości. Krzysztof Jędrocha, prezes Polish Prestige Hotels, zachęcał do większej współpracy pomiędzy hotelarzami oraz do większego egzekwowania prawa. Hotelarze skarżyli się także na bierność Straży Miejskiej w związku z notorycznym zastawianiem hotelowych kopert przez osoby niebędące gośćmi hotelu.
W związku z licznymi uwagami hotelarzy, urzędnicy wyrazili chęć współpracy i wspólnego rozwiązania problemów branży.