Własny sklep online, czyli większy zysk i brak prowizji

0
1156
Fot.: GoPOS



To, że obecność w sieci stała się elementem nieuniknionym nawet w branży gastronomicznej, jednoznacznie udowodnił rok poprzedni. Restauratorzy, którzy wprowadzili sprzedaż online, widzą same plusy tej decyzji i nie zamierzają z niej rezygnować. Tych, którzy ten krok mają jeszcze przed sobą często odstraszają kolosalne prowizje, pobierane przez zewnętrzne platformy. Czy istnieje zatem rozwiązanie idealne, pozwalające zaoszczędzić koszty, a przy tym szybko wejść do świata online?

Zamówienia online – czy naprawdę zdominowały gastronomię?

W 2020 roku zamówienia online stały się kołem ratunkowym i jedynym sposobem na kontynuowanie sprzedaży w pandemicznej rzeczywistości. Restauratorzy zmuszeni, by dostosować się do nowych realiów, zaczęli szukać szybkich sposobów na pokazanie w sieci także i swojej oferty.

Jednym z nich okazało się skorzystanie z usług zewnętrznych platform do zamówień online, drugim – ich doskonała alternatywa – założenie własnego sklepu internetowego. Dlaczego doskonała? Statystyki wskazują, że nawet 91% konsumentów woli zamawiać jedzenie bezpośrednio przez stronę restauracji, a posiadanie własnego sklepu online pozwala ograniczyć koszty prowizyjne, które w przypadku portali do zamówień online są elementem nieuniknionym.

Założenie takiego sklepu online ułatwiają dziś systemy, które poza szybką konfiguracją dostarczają wiele przydatnych funkcjonalności i udogodnień, nie tylko dla właścicieli.

Aplikacja do zamówień online GoOrder

Własny sklep online można w prosty i szybki sposób utworzyć za pomocą systemu GoOrder. Decydując się na takie rozwiązanie można zaoszczędzić na kosztach prowizyjnych nawet do 93%. Intuicyjny interfejs aplikacji zapewnia łatwość obsługi oraz prostą konfigurację sklepu, która zajmuje jedyne 15 minut. Dodatkowo zaawansowany panel edycji pozwala dostosować jego wygląd całkowicie do własnych preferencji, a wszystkie wprowadzone zmiany otrzymywać na bieżąco, bez zbędnego oczekiwania na ich akceptację.

Fot.: GoPOS

Jak działa GoOrder?

Sprzedaż i realizacja zamówień poprzez własny sklep założony na GoOrder jest niezwykle łatwa i szybka. Zamyka się w zaledwie 5 prostych krokach:
1. Klient składa zamówienia za pomocą Twojej własnej strony internetowej.
2. Następnie złożone zamówienie trafia na ekran POS’a lub innego urządzenia i oczekuje na akceptację.
3. Kolejny krok to akceptacja zamówienia przez pracownika, który może od razu przesłać je na kuchnię. Wszystko za pomocą jednego kliknięcia!
4. Po przygotowaniu dania kierowca otrzymuje informację o zamówieniu gotowym do odbioru.
5. W ostatnim etapie kierowca dostarcza zamówienie pod wskazany adres. I gotowe! Teraz klient cieszy się pysznym posiłkiem!

Fot.: GoPOS

Jeden system – mnóstwo korzyści

Posiadając własny sklep online zamówienia można realizować na różne sposoby: na dowóz, z odbiorem osobistym czy na wybraną datę i godzinę. Dodatkowo system umożliwia bieżące informowanie klientów o statusie przygotowania ich dań, a także konfigurację dowolnych metod płatności, jak przelew tradycyjny, BLIK, karta płatnicza, gotówka lub voucher.

Sklep internetowy w GoOrder jest także dostosowany do różnych urządzeń mobilnych, dzięki czemu klienci mogą dokonywać zamówień w dowolny, wybrany przez siebie sposób. Posiadanie witryny przyjaznej dla telefonów komórkowych to duża zaleta, która szczególnie pożądana jest dziś przez konsumentów, bo – jak wskazują statystyki – aż 63% z nich preferuje zamawiać bezpośrednio poprzez swojego smartfona.

Pełna integracja sklepu online z systemem sprzedażowym daje możliwość otrzymywania wszystkich zamówień bezpośrednio na ekranie swojego POS. Takie rozwiązanie redukuje wiele niepotrzebnych błędów, które często pojawiają się w lokalach, gdy kelnerzy muszą ręcznie wprowadzić przyjęte zamówienie. System umożliwia ponadto wygodne przyjmowanie ich także za pomocą strony internetowej na dowolnym urządzeniu osobistym.

Bycie właścicielem gastronomii to nieustanne monitorowanie wszystkich działań lokalu i ich bieżąca analiza. Jeśli zyski mają ciągle rosnąć – raporty są częścią nieuniknioną dobrze prosperującej firmy. Posiadanie własnego sklepu online daje doskonałą możliwość, by kontrolować wszystkie aspekty sprzedaży w sieci. Sprecyzowane raporty dostarczają informacji na temat popularności poszczególnych dań, miejsc, do których dowozy realizowane są najczęściej czy dni i godzin, w które klienci zamawiają najchętniej.

System GoOrder pozwala ponadto w prosty i szybki sposób wygenerować dowolne zniżki i rabaty, które sprawią, że oferta sklepu stanie się jeszcze atrakcyjniejsza. To właśnie promocje zachęcają klientów do ponownych zakupów i zwracają uwagę nowych gości. Z własnym sklepem można tworzyć je w dowolny sposób, w tym na wybrane godziny lub dni tygodnia. Ogromną zaletą systemu jest także możliwość budowania własnej bazy klientów. Dane kontaktowe, jak email lub numer telefonu są doskonałym sposobem, by z ich pomocą przeprowadzać skuteczne kampanie promocyjne wśród naszych gości.

Poprzez GoOrder można wprowadzić nowatorskie E-menu, które po zeskanowaniu przeniesie klientów do sklepu online. Dzięki umieszczeniu kodu QR na materiałach reklamowych, jak ulotki, można łatwo zwiększyć swoją sprzedaż, a także zaskoczyć gości innowacjami. Dodatkowo takie rozwiązanie można wykorzystać także na miejscu w lokalu, umieszczając specjalne kody na stolikach. W ten sposób konsumenci mogą składać zamówienia samodzielnie, w sposób całkowicie bezkontaktowy. Taką opcję można także łatwo wyłączyć, pozwalając gościom jedynie na przeglądanie menu z poziomu komórki.

Jeśli nie wprowadziłeś dotychczas zamówień online lub szukasz dobrej alternatywy dla zewnętrznych platform delivery, własny sklep online może okazać się doskonałym wyborem. To ciekawe rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić wysokie koszty prowizyjne, z pewnością jest nieocenioną pomocą dla restauratorów, we wciąż niepewnych czasach. Odwiedzając stronę internetową możesz dowiedzieć się więcej informacji na jego temat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.