W październiku portal Horeca Business Club poświęcił szczególną uwagę tematowi direct bookingu – strategii, która zyskuje coraz większą popularność w branży hotelarskiej. W ramach tematu miesiąca opublikowaliśmy serię artykułów, które krok po kroku wyjaśniają, jak skutecznie wdrażać rozwiązania direct booking, zwiększając tym samym liczbę rezerwacji bezpośrednich w obiektach noclegowych.
W tej publikacji znajdziesz wszystkie linki do wywiadów z ekspertami, analiz oraz praktycznych wskazówek, które opublikowaliśmy w październiku. Zapraszamy do zapoznania się z całą serią i odkrycia, jak uniezależnić się od OTA (Online Travel Agencies) i skuteczniej pozyskiwać gości bezpośrednio.
1. Direct Booking w praktyce – Agata Pielacha-Janiec o kluczowych rozwiązaniach dla hoteli
W ramach serii artykułów na temat rezerwacji bezpośrednich, zapraszamy na rozmowę z Agatą Pielacha-Janiec, dyrektorką regionalną firmy Profitroom – lidera w dostarczaniu technologii wspierających bezpośrednią sprzedaż w branży hotelarskiej. W rozmowie poruszymy kluczowe kwestie dotyczące roli technologii w procesie rezerwacji, skutecznych narzędzi marketingowych oraz sposobów na zwiększenie udziału rezerwacji bezpośrednich w hotelach.
Dowiedzcie się, jakie innowacje mogą pomóc hotelarzom nie tylko w pozyskiwaniu większej liczby bezpośrednich rezerwacji, ale także w budowaniu lojalności gości i zwiększaniu zysków.
2. Jak sprawić, by hotel stał się legendą? – Przede wszystkim zadbaj o świadomość
Działania świadomościowe to ten typ kampanii, który dla wielu hotelarzy może wydawać się problematyczny. Dlaczego? Ponieważ, w odróżnieniu od działań sprzedażowych, których celem jest wygenerowanie jak największego zwrotu z inwestycji, efekty kampanii świadomościowych nie są widoczne od razu. – mówi Karolina Winiarek, E-marketing Specialist, Profitroom.
Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby docierać do nowych odbiorców, których w dalszych etapach działań zamienisz w klientów (a w najlepszym przypadku w klientów powracających), to przeprowadzenie kampanii świadomościowej jest wręcz konieczne. W końcu jak możesz liczyć na to, że klient zechce dokonać rezerwacji w Twoim hotelu, skoro nie wie o jego istnieniu?
3. Marketing bezpośredni vs. OTA: Jak skutecznie konkurować o gości?
W dzisiejszej branży hotelarskiej hotelarze stoją przed poważnym wyzwaniem – konkurencją z potężnymi platformami OTA (Online Travel Agencies) jak Booking.com czy Expedia. Choć OTA zapewniają hotelom globalną widoczność i dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów, to wiążą się z wysokimi prowizjami, sięgającymi nawet 25%. W konsekwencji, hotele coraz częściej szukają sposobów na zwiększenie liczby rezerwacji bezpośrednich, które nie tylko są bardziej dochodowe, ale również dają większą kontrolę nad relacjami z gośćmi.
W tym artykule porównamy zalety rezerwacji bezpośrednich z rezerwacjami przez OTA oraz przedstawimy narzędzia i strategie marketingowe, które mogą pomóc hotelom skutecznie konkurować o gości. Omówimy między innymi programy lojalnościowe, remarketing oraz personalizację ofert.
4. Wrażenia gościa online: Dlaczego intuicyjność procesu rezerwacji ma kluczowe znaczenie?
W erze cyfrowej doświadczenie użytkownika (UX) jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces sprzedaży online, również w branży hotelarskiej. Wrażenia, jakie potencjalny gość odnosi podczas procesu rezerwacji na stronie internetowej hotelu, mogą zadecydować o tym, czy dokonana zostanie rezerwacja bezpośrednia, czy gość opuści stronę, wybierając inną formę rezerwacji, często poprzez OTA (Online Travel Agencies). Właśnie dlatego intuicyjność procesu rezerwacji online ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zwiększanie liczby rezerwacji bezpośrednich.
W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym aspektom UX w kontekście procesu rezerwacyjnego i omówimy, które elementy mają największy wpływ na konwersję.
5. Jak pisać treści na stronę WWW hotelu, aby Goście nie chcieli z niej wyjść?
Wyobraź sobie typową stronę hotelu. Klikasz i widzisz interaktywny baner z piękną okolicą. Typowe hasło “Zrelaksuj się z nami”, krótki opis marki – “gościnność na pierwszym miejscu”, dalej “wyjątkowe pakiety”, “luksusowe spa”, “smaczne restauracje”.
Czy gdyby zamiast nazwy Twojego hotelu wstawić nazwę innego hotelu w okolicy to większość treści nadal by pasowała? Ile procent? Twoja strona internetowa to główne źródło direct bookingu. Dlaczego więc nie zadbać o nią tak, by szanse na rezerwacje były jak największe? Przekonaj się, co możesz zrobić, by zmaksymalizować swoje szanse na konwersję! – opowiada nam Ewelina Grzebielucha, SEO Specialist w Profitroom.
6. Miłość od pierwszego wejrzenia, czyli od inspiracji do rezerwacji
W dobie szybkich tiktokowych treści, świecie, w którym konkurencja o uwagę Gościa jest coraz większa, każda chwila spędzona na stronie powinna inspirować. Często sekundy dzielą naszych potencjalnych Gości od decyzji pozostania na stronie lub przejścia na kolejną. Jak więc rozkochać użytkowników i zachęcić ich do direct bookingu? Sprawdź jak przyciągnąć Gości i budować ich zaufanie, dzięki odpowiednio zaprojektowanej stronie.
Ostateczne decyzje podejmowane przez Gości w trakcie podróży związanej z rezerwacją to mieszanka emocji i racjonalnego podejścia. Na stronie obiektu poszukują przede wszystkim obietnicy, która rozwieje wątpliwości i upewni, że wybór, którego dokonują będzie najlepszym z możliwych. W tym kontekście strona obiektu to kluczowe narzędzie w budowaniu pozytywnych relacji z potencjalnym Gościem — przestrzeń, którą możemy dowolnie kreować.
7. 5 niezbędnych kroków na zwiększenie rezerwacji bezpośrednich w hotelach
W branży hotelarskiej rezerwacje bezpośrednie stają się coraz ważniejsze nie tylko jako sposób na zwiększenie zysków, ale także jako środek do budowania trwałych relacji z gośćmi i zwiększania kontroli nad polityką cenową. Choć OTA (Online Travel Agencies) są popularnym kanałem pozyskiwania rezerwacji, to prowizje, jakie pobierają, mogą znacząco obciążać budżet hotelu. Dlatego coraz więcej obiektów szuka sposobów na zwiększenie udziału rezerwacji bezpośrednich w swojej strukturze sprzedaży. Oto pięć kluczowych kroków, które każdy hotel powinien rozważyć, jeśli chce zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich.
8. Rewolucyjny program lojalnościowy dla hoteli
W branży hotelarskiej budowanie lojalności gości i motywowanie ich do ponownych wizyt ma kluczowe znaczenie. Profitroom Loyalty wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, oferując narzędzie, które zachęca gości do bezpośrednich rezerwacji już od pierwszego kontaktu z hotelem.
Profitroom Loyalty to innowacyjne rozwiązanie, stworzone z myślą o hotelach, które chcą zwiększać udział rezerwacji bezpośrednich, budować lojalność swoich gości i oferować im spersonalizowane, niezapomniane doświadczenia.To także kompleksowe narzędzie, które rewolucjonizuje sposób, w jaki hotele zarządzają relacjami z gośćmi na każdym etapie ich ścieżki.
Co czyni ten program wyjątkowym? Przede wszystkim natychmiastowe nagrody, jakie goście mogą otrzymać od pierwszej rezerwacji. Dzięki temu, hotel ma możliwość zbudowania silniejszej relacji z gościem jeszcze przed jego przyjazdem, oferując mu coś, co wyróżnia się na tle ofert OTA.