Walne zgromadzenie członków SKKP zdecydowało o utrzymaniu władz stowarzyszenia w tych samych rękach decydując tym samym o kontynuacji ścieżki wzrostu i rozwoju obranej przez kończący swoją kadencję poprzedni zarząd.
Po ukonstytuowaniu się zarządu kolejny raz prezesura została powierzona Pauli Fanderowskiej, a wśród członków zarządu utrzymali swoje stanowiska:
– Anna Jędrocha, wiceprezes, skarbnik
– Anna Górska, wiceprezes
– Krystyna Gołąbek, wiceprezes
– Sabrina Żymierska, wiceprezes
– Anna Woda, członek zarządu i sekretarz generalny
– Krzysztof Paradowski, członek zarządu
Skład zarządu uzupełnią dwie nowe członkinie, zasilając swoją wiedzą i doświadczeniem szeregi SKKP:
– Monika Nahriny, członek zarządu (związana zawodowo z Małopolską Organizacją Turystyczną oraz Nosalowym Dworem)
– Agnieszka Szymerowska, członek zarządu (prezes Wrocław Convention Bureau).
Ponad dwa lata poprzedniej kadencji zarządu, który rozpoczął swoją działalność od rebrandingu logotypu, nie były dla stowarzyszenia wyłącznie kosmetyczną zmianą wizerunkową, ale przede wszystkim znaczącą, głęboką zmianą wewnętrzną organizacji, jego odświeżeniem oraz kroczącym rozwojem – komentuje nowo wybrana prezes dodając, że kolejny kredyt zaufania zobowiązuje i zachęca do stawiania sobie i stowarzyszeniu jeszcze ambitniejszych wyzwań. Zarząd w mocnym branżowym składzie przeprowadził stowarzyszenie oraz swoich członków przez trudny pandemiczny czas – uzupełnia Fanderowska – podczas którego SKKP bardzo aktywnie włączyło się w działania Tugehter, a później powołanej do życia Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Reprezentacja stowarzyszenia poza czynnym uczestnictwem w dialogu z rządem, podejmowała wiele nowych inicjatyw w obszarze edukacji (Akademia SKKP, konkurs Przemysł Spotkań na 5!, cykl artykułów Okiem Eksperta w Meeting Plannerze czy cykl Newsy ze świata), działań integracyjnych (warsztaty, szkolenia, konferencje, w tym koordynacja MWP Poland), działań rozwojowych dla sektora konferencyjnego (Program Ambasadorów Kongresów Polskich prowadzone we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną) czy też działań opiniotwórczych w debatach sektorowych.
Obecny zarząd, w dużej mierze składający się z tych samych branżowych ekspertów, zakłada utrzymanie przyjętego kursu jednocześnie dostrzegając znaczącą rolę stowarzyszeń w procesie transformacji, którą przechodzi cały sektor. Innym istotnym celem, który już dziś stawia przed sobą stowarzyszenie, to zwiększenie swoich szeregów ze szczególnym uwzględnieniem ludzi młodych (przyp. jedną z nagród w konkursie dla młodych ekspertów branży jest roczne, darmowe członkostwo w stowarzyszeniu). Jak w każdej rozwijającej się organizacji, ważną kwestią pozostaje umiejętne pozyskiwanie środków dla realizacji celów statutowych, głównie edukacyjnych, stając się jednym z podejmowanych wyzwań zarządu.
Sprawdzony już skład zarządu podejmie się wypracowania nowej strategii na dwuletnią kadencję. Pierwsze posiedzenie wyjazdowe, planowane w Warszawie w pierwszych dniach sierpnia, pozwoli wypracować i zakomunikować nowe założenia i ambitne plany na najbliższe dwa lata.