Bank PKO BP opublikował dane dotyczące wydatków klientów banku w gastronomii i hotelarstwie, na podstawie transakcji wykonywanych kartami płatniczymi.
Gastronomia także odnotowała wystrzał wydatków, co oczywiście było spowodowane otwarciem ogródków gastronomicznych. Ciężko na tej podstawie rokować czy to będzie już stałe zjawisko czy może chwilowe, które jest związane tylko z efektem długiego „postu” od gastronomii w niemal normalnym wydaniu.
„Wydatki klientów PKOBP potwierdzają to, co w weekend było widać gołym okiem – po otwarciu ogródków gastronomicznych ruszyliśmy do restauracji, barów i kawiarni. Wydatki w lokalach były wyższe niż w minioną sobotę tylko w szczycie zeszłorocznego sezonu wakacyjnego.” – piszą na Twitterze ekonomiści banku.
„Średnia 7-dniowa wartość transakcji jest wyraźnie wyższa niż w analogicznym okresie 2020 i 2019” – dodają.
Hotele ruszyły w ograniczonym zakresie, ale jednak są dostępne dla gości indywidualnych. To sprawiło, że nastąpił pewien wzrost zainteresowania ich ofertą, szczególnie jeśli chodzi o rezerwację wybiegające w przyszłość, np. wakacyjne czy dotyczące długich weekendów.