Wyjazdy biznesowe pod dużym znakiem zapytania – wyniki badania Profitroom

0
1018

Firma Profitroom wspólnie z grupą hoteli z całej Polski zapytała ponad 6 tysięcy gości hotelowych o plany wyjazdowe do końca 2020 roku. Z badania wynika, że polscy hotelarze mogą spodziewać się dużego zainteresowania pobytami wypoczynkowymi. Wyjazdy służbowe w tym momencie deklaruje tylko 20% badanych. Przyszłość obu rodzajów rezerwacji zależeć będzie od rozwoju pandemii. 

Autorzy badania postanowili zapytać reprezentatywną grupę ankietowanych o plany wyjazdowe.

Okres od października do grudnia w polskim hotelarstwie do tej pory tradycyjnie opierał się na ruchu biznesowym, a w przypadku wypoczynku mówiło się o tzw. “niskim sezonie”. W dobie pandemii chcieliśmy zbadać jakie panują nastroje wśród gości i czego mogą spodziewać się hotelarze. – wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.

Odpowiedzi ankietowanych różnią się w zależności od typu wyjazdu. Z jednej strony pobyty wypoczynkowe do końca 2020 roku rozważa prawie 70% ankietowanych. Z drugiej strony zaledwie 20% gości hotelowych deklaruje, że ma w planach wyjazdy służbowe.

Do końca roku większość gości indywidualnych chce wyjechać na pobyty od dwóch do trzech dni, prawie połowa zakłada również wyjazdy tygodniowe. Zainteresowaniem cieszą się jesienne terminy w październiku i listopadzie (odpowiednio 38% i 32%). Wyjazd świąteczno-noworoczny planuje co piąty ankietowany. Jednak 85% osób nie dokonało jeszcze rezerwacji.

Wyniki ankiety wskazują, że średnie wyprzedzenie rezerwacji może się znacznie skrócić do tych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wynika to głównie z obaw o rozwój epidemii w kraju, które wskazało blisko 68% ankietowanych – komentuje Marcin Dragan.

Szansę na przekonanie Polaków do podjęcia decyzji o wyjeździe może stanowić bon turystyczny. Według deklaracji ankietowanych 75% z uprawnionych do świadczenia jeszcze go nie wykorzystała. Potwierdzają to ostatnie dane przedstawione przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych o wydaniu do tej pory 816 mln zł (stan na połowę września) z wartego 3,5 mld zł projektu.

Bazując na opinii kilku tysięcy gości uważamy, że kluczowymi do przekonania gości do rezerwacji będą dwie rzeczy. Po pierwsze informowanie o podejmowanych środkach bezpieczeństwa, po drugie oferty w pełni zwrotne – powiedział Marcin Dragan.

Ruch gości indywidualnych stanowi tylko jeden z rodzajów gości pojawiających się w obiektach hotelowych.

Duża niepewność co do wyjazdów służbowych, organizacji konferencji i kongresów oraz niewątpliwy spadek ruchu turystycznego osób z zagranicy nie napawa optymizmem. Hotele, które obecnie poddane są wielu niezależnym od nich wahaniom koniunkturalnym powinny otrzymać niezbędną pomoc mającą na celu ochronę miejsc pracy i prowadzonej działalności – komentuje Marcin Mączyński, Sekretarz Generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – wypoczynek jesień-zima 2020” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 22-25 września 2020 r.

Źródło: Profitroom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.