Wykradziono dane 500 milionów klientów Starwood Hotels and Resorts

1
1358
Z bazy międzynarodowego konsorcjum hotelarskiego Starwood, należącego do sieci Marriott International, wyciekły dane aż pół miliarda gości! W przypadku 327 milionów klientów zhakowane zostały tzw. dane wrażliwe. To jeden z największych tego rodzaju cyberataków w XXI wieku.

Sieć Starwood Hotels and Resorts, operator i zarządca popularnych marek Sheraton, The Luxury Collection, St.Regis, czy Westin, została przejęta przez Marriotta w sierpniu 2016 roku. Hakerzy pozyskiwali jednak dane z bazy amerykańskiego konsorcjum już od 2014 roku. Cały proceder trwał do 10 września bieżącego roku i osiągnął zatrważające rozmiary.

Całkowita liczba gości dotkniętych atakiem hakerów to bagatela 0,5 miliarda, z czego 327 milionów to kradzież takich danych, jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer paszportu, data urodzenia, płeć, informacje o przyjeździe i wyjeździe oraz preferencje komunikacji. W niektórych przypadkach wyciek dotyczy także numeru kart płatniczych z ich datą ważności. Firma zapewnia, że dane z elektronicznych instrumentów płatniczych objęte zostały algorytmem AES-128, aczkolwiek nie można mieć pewności, że hakerzy nie zdołali odszyfrować i tych informacji. Odpowiednie służby zostały już zaalarmowane. Obecnie trwa dochodzenie – także wewnętrzne po stronie sieci hotelarskiej.

„Marriott ceni swoich gości oraz rozumie znaczenie ochrony danych osobowych. W sprawie incydentu zostały już podjęte odpowiednie kroki, by zbadać jak doszło do wycieku i rozwiązać kwestie bezpieczeństwa baz danych rezerwacyjnych klientów hoteli Starwood. W toku wewnętrznego dochodzenia ustalono, że nieuprawniony, nieautoryzowany dostęp do tych danych miał miejsce od 2014 roku do 10 września 2018 roku. 8 września Marriott otrzymał ostrzeżenie z wewnętrznego systemu bezpieczeństwa o próbie nieautoryzowanego dostępu do danych rezerwacyjnych. Wtedy też ustalono, że chodzi o klientów hoteli Starwood. Nieautoryzowana strona kopiowała i szyfrowała informacje, do których uzyskała dostęp” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu.

Marriott zaoferował też poszkodowanym klientom dostęp do specjalnej platformy internetowej WebWatcher, gdzie można zweryfikować, czy dane, do których dostali się hakerzy, zostały wykorzystane w sieci. Oprócz tego firma zarządzana przez Arne Sorensona radzi swoim klientom, aby na bieżąco przeglądali billingi kart płatniczych oraz jak najszybciej zmienili hasła dostępu do kont.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.