Przejęcie marki Vienna House staje się 23. marką Wyndham, zwiększając obecność firmy w segmencie hoteli klasy wyższej i średniej z około 40 hotelami w Europie.
Wyndham Hotels & Resorts, największa na świecie hotelowa firma franczyzowa, posiadająca około 9 000 hoteli w ponad 95 krajach, ogłosiła nabycie marki Vienna House za 44 mln euro (44 mln dolarów), powiększając portfolio hoteli klasy wyższej i średniej o około 40 hoteli i ponad 6 000 pokoi.
Wyndham przejmuje markę Vienna House od HR Group z siedzibą w Berlinie, wiodącego europejskiego operatora hotelowego i wieloletniego partnera franczyzowego Wyndham, który będzie nadal posiadał lub dzierżawił i prowadził istniejące hotele Vienna House na podstawie długoterminowych umów franczyzowych z Wyndham. Posunięcie to umożliwia Wyndhamowi rozwój marki Vienna House poprzez wykorzystanie ogromnej skali marketingowej Wyndhama i jego doświadczenia w zakresie franczyzy, jednocześnie pozwalając HR Group skupić się na swoich podstawowych kompetencjach jako wiodącego właściciela i operatora strategicznych nieruchomości w całej Europie. Po zamknięciu transakcji marka Vienna House stanie się częścią portfolio marek Wyndham i będzie znana jako Vienna House by Wyndham.
Przejęcie marki to 28 hoteli w samych Niemczech, co jeszcze bardziej umacnia pozycję Wyndham na jednym z największych rynków europejskich, na którym działa 120 hoteli franczyzowych i ponad 19.000 pokoi, a także rozszerza działalność na okoliczne kraje. Po te transakcji Wyndham w Europie powiększa swoje portfolio do ponad 400 hoteli w ponad 30 krajach zapewni osobom podróżującym służbowo i turystycznie rozszerzoną ofertę opcji markowych hoteli w całym regionie.
„Europa nadal prezentuje przyspieszony wzrost dla sektora turystycznego, z silnym popytem stale odbijającym się od dna w zakresie wypoczynku i biznesu”, powiedział Geoff Ballotti, Wyndham Hotels & Resorts President and Chief Executive Officer. „Kultura Vienna House zorientowana na gości, silna rozpoznawalność marki i ambitne plany rozwoju marki pokrywają się z naszymi celami dystrybucyjnymi, co sprawia, że jest to idealne dopasowanie do kontynuacji naszego międzynarodowego wzrostu i wzmacnia naszą pozycję i zaangażowanie w tym regionie.”
„W ciągu ostatnich 30 lat marka Vienna House zbudowała wysoko rozpoznawalną nazwę wśród podróżnych w wielu krajach Europy” – powiedział Dimitris Manikis, prezes Wyndham Hotels & Resorts na Europę, Bliski Wschód, Eurazję i Afrykę (EMEA). „Przejęcie marki Vienna House i nasza rozszerzona współpraca z naszym zaufanym partnerem, HR Group, oznaczają kluczowy krok w rozszerzaniu naszej obecności na rynku jeszcze bardziej, dodając natychmiastową skalę i możliwości oraz wspierając nasze ambicje rozwoju w ważnych miejscach w całym regionie EMEA.”
Vienna House jest renomowaną marką hotelarską w całej Europie, obsługującą szeroką demografię osób podróżujących w celach biznesowych i wypoczynkowych, z portfolio wysokiej jakości hoteli, w tym zarówno hoteli Vienna House, jak i Vienna House Easy, zlokalizowanych w wielu poszukiwanych miejscach w całej Europie, w tym w Berlinie, Monachium, Pradze, Krakowie, Bukareszcie i innych.
„Znaleźliśmy w Wyndham Hotels & Resorts znakomitego, podobnie myślącego partnera, podzielającego tę samą pasję do oferowania wysokiej jakości zakwaterowania tam, gdzie chcą być podróżni” – skomentował Ruslan Husry, jedyny udziałowiec i Dyrektor Generalny HR Group. „Marka Vienna House zbudowała fantastyczną reputację w wielu europejskich miejscowościach, a nasza rozszerzona i ścisła współpraca z Wyndham zapewni siłę, skalę i doświadczenie potrzebne do szybszego rozwoju marki i zapewnienia, że więcej gości doświadczy tego, co Vienna House ma do zaoferowania, jednocześnie wykorzystując renomowane korzyści z Wyndham Rewards.”
Wszystkie hotele Vienna House by Wyndham po zakończeniu integracji staną się częścią wielokrotnie nagradzanego programu lojalnościowego firmy – Wyndham Rewards®, jednego z najbardziej rozpoznawalnych w branży, z ponad 95 milionami zapisanych członków na całym świecie.