Wysoki sezon w hotelach – kilka pomysłów na ofertę

0
933
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Według analityków branży hotelarskiej tegoroczny wysoki sezon będzie bardzo atrakcyjnym okresem mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych. Europejczycy coraz wyżej stawiają podróżowanie i wycieczki na liście swoich priorytetów. Kształtuje się przy tym wiele nowych trendów, na które hotelarze powinni zareagować, aby spełnić aktualne oczekiwania Gości. Jak dostosować ofertę swojego obiektu i na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę?

Najwięcej rezerwacji od lockdown

Już w ubiegłym roku największe biura podróży z zaskoczeniem przyjęły wyniki sprzedażowe wakacji 2023, które były wyższe o 20 proc. Wielu podróżnych potraktowało tegoroczne rezerwacje, jak pewnego rodzaju inwestycję, aby ulokować swój kapitał i zabezpieczyć się przed kolejnym wzrostem cen. Szacuje się, że już w 2022 roku tegoroczne wyjazdy były droższe średnio o 1000 zł.

Obecnie ceny kształtują się na podobnym poziomie z minimalnymi obniżkami, które wynikają ze spadku cen benzyny lotniczej. W Europie największe obawy budzi aktualnie fala strajków u francuskich przewoźników, którzy grożą paraliżem lotnisk w wakacje. Na szczęście odnotowuje się dużą determinację konsumentów do podróżowania oraz fakt, że w czasie tegorocznego sezonu planowane jest uruchomienie wielu dodatkowych połączeń w całej Europie.

Edycja raportu Global Travel Trends 2023 pokazuje, że aż 85 proc. respondentów deklaruje co najmniej dwukrotnie wybrać się w tym sezonie na wypoczynek. Co ciekawe z badania wynika również, że jesteśmy w stanie zaakceptować podwyżki związane z podróżami bardziej niż wzrosty cen codziennych artykułów.

Trendy, mody i oczekiwania

We wspomnianym raporcie zidentyfikowano również najważniejsze trendy, które w tym sezonie będą motywowały decyzje osób wybierających się w podróż. Z zebranych danych wynika przede wszystkim, że wpływ na wybór miejsca docelowego ma wizerunek oraz lokalna atrakcyjność. Aż 75 proc. badanych zadeklarowało, że wybiera miejsca ze względu na to, jak prezentowana jest oferta obiektu w mediach społecznościowych. Co więcej, raport pokazuje również otwartość turystów na nowe cele podróży. Blisko 90 proc. badanych twierdzi, że w tym roku wybierze miejsca nigdy wcześniej nieodwiedzone.

Dużym wyzwaniem dla branży jest coraz częstsze pojawianie się na rynku Gości z pokolenia Z i młodych Milenialsów. We wspomnianym badaniu to oni najczęściej deklarują chęć poznania lokalnej kultury, kuchni i najważniejszych atrakcji związanych z miejscem. Coraz mniej atrakcyjne dla młodych podróżników stają się lokalizacje górskie czy nadmorskie, a coraz większe znaczenie ma autentyczność lokalizacji. Tego typu Goście odpowiadają również za najważniejszy w tym sezonie trend nazywany „set-jattingiem”, który polega na tym, że wybiera się miejsca związane z filmami i serialami. Chcą przy tym na własne oczy zobaczyć miejsca kręcenia ich ulubionych produkcji, aby skonfrontować je z rzeczywistością.

Odpowiadając na tegoroczne trendy warto skupić się na opowiedzeniu historii miejsca i znaleźć jego najważniejsze, lokalne atuty. Promując obiekt można przygotować dla swoich Gości garść informacji, która spotęguje ich ciekawość.

Potencjał krótkich wyjazdów

Z powyżej wspomnianego raportu wynika również, że inspiracją do podróżowania w tym sezonie będą wszelkie nieszablonowe wydarzenia i święta, które dostarczą wiele unikalnych doznań. W branży hotelarskiej w tym roku szczególnie warto zwrócić uwagę na takie daty, jak:

Dzień Owoców − 1 lipca

Początek lipca to okres, w którym możemy cieszyć się słodkimi malinami, kwaśnymi wiśniami, czereśniami, brzoskwiniami, jeżynami czy agrestem. W związku tym to świetny czas, aby zaproponować ofertę związaną z lokalnymi dostawcami owoców i przypomnieć zapomniane smaki z dzieciństwa lub inspirujące i orzeźwiające letnie desery.

Światowy Dzień Czekolady − 7 lipca

Czekolada w branży hotelarskiej to bardzo nośny motyw przewodni. Można ją wykorzystywać nie tylko w gastronomii, ale również w strefach SPA&Wellness. Oferta masażu gorącą czekoladą i degustacja jej szlachetnych odmian np. pod postacią kakao ceremonialnego może się okazać wartościową inspiracją dla potencjalnych Gości.

Dzień Lodów − 16 lipca

Lipiec to święto najważniejszej letniej przekąski. Od dekady w branży gastronomicznej lody przeżywają swój prawdziwy renesans. Producenci nie tylko sięgają po tradycyjne receptury, ale także po coraz ciekawsze połączenia smakowe. W wielu miastach odbywają się festiwale lodów rzemieślniczych, gdzie można poznać najważniejsze trendy w branży. Warto wykorzystać również tę okazję do zaproponowania swoim Gościom specjalnej oferty gastronomicznej połączonej z warsztatami i pokazami ujawniającymi tajniki produkcji mrożonych deserów.

Więcej świąt nietypowych i dat, na które podczas tegorocznego wysokiego sezonu szczególnie warto zwrócić uwagę znajdziesz w Kalendarzu Hotelarza.

Nadchodzi era nowych pobytów

Tegoroczny, wysoki sezon z pewnością będzie inny niż poprzednie. Branża hotelarska coraz bardziej musi brać pod uwagę pojawiające się trendy i generujące je pokolenia Z i Milenium. To właśnie oni będą w najbliższych latach stanowić coraz większą rzeszę turystów szukających unikalnych wrażeń.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.