Wyświetlacze LCD automatyzują i podnoszą sprzedaż w gastronomii

0
1804

Uatrakcyjnienie oferty poprzez wysokiej jakości obraz i wyświetlanie filmów, nie tylko zdjęć, znaczące obniżenie kosztów funkcjonowania lokalu w dłuższej perspektywie oraz wzrost sprzedaży – to główne zalety wyświetlaczy LCD, coraz częściej stosowanych w branżach gastronomicznej i retail.

To także powody, dla których zastosowała je we wszystkich swoich lokalach ogólnopolska sieć restauracji Gruby Benek. Cyfrowe technologie to dziedzina, na którą sieć kładzie szczególny nacisk, a podążając tym tropem – nie można było uciec od nowoczesnych systemów prezentacji oferty.

„Z naszych obserwacji wynika, że wprowadzenie systemu znacząco wspiera bądź nawet zastępuje obsługę lokalu w sugestywnej sprzedaży, w szczególności w oferowaniu promocji i nowości. To nasza odpowiedź na zmieniającą się sytuację na rynku pracy, czyli dużą rotację pracowników i ich mniejsze zaangażowanie w aktywną sprzedaż” – mówi Mateusz Szewczyk, prezes sieci Gruby Benek.

Pierwsze miesiące po wprowadzeniu rozwiązania pozwoliły ocenić, na ile jest ono skuteczne.

„Szacujemy, że system podnosi sprzedaż w lokalu o nawet 20%. To, co na pewno stanowi naszą przewagę konkurencyjną, to fakt, że nie potrzebujemy zewnętrznego serwisowania i obsługi dla tego systemu” – twierdzi Mateusz Szewczyk

Zastosowane rozwiązanie oparte jest na monitorach 48-calowych o wysokim kontraście, przygotowanych do wielogodzinnego wyświetlania treści. Kluczowe było spięcie ich w jedną sieć za pomocą profesjonalnego hardwearu i softwearu (oprogramowania i urządzeń) pozwalających szybko zarządzać systemem z centrali. To rozwiązanie nie zakupione z zewnątrz, ale będące wynikiem wielu miesięcy pracy firmowych informatyków oraz kompilacji różnych rozwiązań technologicznych, które pozwoliły na uzyskanie wysoce zadowalającego efektu.

Monitory posiadają wiele możliwości konfiguracji automatycznego włączania i wyłączania według ścisłego harmonogramu. System pozwala dostosować wyświetlane treści w zależności od pór dnia i dni tygodnia, pod konkretne grupy klientów, co pozwala optymalizować sprzedaż dań i napojów.

Zastosowanie tego rozwiązania to stosunkowo wysoki jednorazowy wydatek. Rekompensuje go jednak efektywna sprzedaż i mniejsze zaangażowanie zespołu oraz środków potrzebnych przy klasycznych menu boardach, których wydruki są kosztowne, czasochłonne i mniej efektywne przy częstych zmianach oferty i promocji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.