Wzrost efektywności w Sfinks Polska

0
666

Sfinks Polska odnotowała wzrost obrotów do 141,27 mln zł po trzech kwartałach 2023 r., co oznacza wzrost o blisko 14% r/r. Grupa Sfinks Polska zwiększyła również swoje przychody skonsolidowane o 7% r/r, do 75,71 mln zł oraz zysk brutto na sprzedaży o ponad 19%, do 21,48 mln zł. Wskaźnik rentowności brutto na sprzedaży wzrósł z 25,5% do 28,4%, co świadczy o wzroście efektywności nawet przy zmniejszonej o 12% sieci lokali.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, podkreślił znaczenie wzrostu rentowności sprzedaży, który przekłada się na zwiększenie efektywności biznesu. W kontekście długoterminowej strategii, Sfinks Polska planuje podwojenie liczby restauracji własnych marek, utrzymując jednocześnie wzrost sprzedaży powyżej inflacji. Firma zamierza rozwijać sieć franczyzową, która obecnie stanowi 70% lokali, a także wprowadzać nowe koncepty gastronomiczne, takie jak SPHINX Sport Bar czy The Burgers by SPHINX.

W trakcie trzech kwartałów 2023 r., Sfinks zwiększył wpływy z tytułu prowadzenia sieci franczyzowej do prawie 18 mln zł, co jest wzrostem o 9% w porównaniu do roku poprzedniego. Firma odnotowuje także rosnące zainteresowanie franczyzą, co przekłada się na dynamiczny rozwój sieci, w tym otwarcie nowych restauracji w różnych lokalizacjach, w tym w parkach handlowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.