Zadania nowo powstałej Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej

0
1570

W dniu 28 lipca 2020 r. pod nr KRS 0000851744 zarejestrowano Izbę Gospodarczą Gastronomii Polskiej (IGGP). Obecnie IGGP liczy 144 członków założycieli. W 17 miastach w Polsce IGGP jest reprezentowana przez regionalnych przedstawicieli, którzy obecnie rozpoczynają nabór członków Izby. Prezesem Izby jest Jacek Czauderna, Wiceprezesem Jarosław Walczyk, zaś Sekretarzem Generalnym Sławomir Grzyb. 

Na spotkaniach z regionalnymi przedstawicielami prezentowano zadania IGGP na lata 2020 – 2021. Są to następujące projekty:

Projekty ustawodawcze

  1. Analiza podstaw prawnych ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej w czasie epidemii.
  2. Pomoc w roszczeniach odszkodowawczych do wynajmujących, którzy nie zgodzili się na obniżenie czynszu najmu w czasie epidemii, (podstawa: clausula rebus sic stantibus – działania w nadzwyczajnych okolicznościach – Art 357 pkt. 1 k.c.).
  3. Opracowanie Programów wsparcia finansowego dla Przedsiębiorców gastronomicznych (obligacje, programy płynnościowe), po wprowadzeniu wszystkich Programów Tarczy antykryzysowej.
  4. Unormowanie przepisów samorządów lokalnych w przedmiocie opłat i zasad najmu powierzchni miejskich pod ogródki sezonowe przy lokalach.
  5. Lobbowanie w sprawie obniżenia podatku VAT od usług gastronomicznych.

Projekty finansowe

  1. Rekomendowani przez Izbę Dostawcy/Producenci – specjalne stawki dla członków Izby.
  2. Optymalizacja zakupów produktów, w tym: Grupy zakupowe, w tym Grupy zakupowe regionalne.
  3. Negocjowanie niższych stawek z OZZ (ZPAV), za ubezpieczenia, obniżenie prowizji portali internetowych od dostaw zamówień gastronomicznych.

Projekty doradcze

  1. Programy wdrożeniowe dla gastronomii – Najlepsze praktyki stosowane w Polsce i zagranicą (baza rekomendowanych firm wdrożeniowych ze specjalnymi stawkami dla członków Izby).
  2. Porady prawne dla członków Izby – specjalne pakiety doradztwa legislacyjnego, ubezpieczeniowego, itp.
  3. Pomoc w pozyskiwaniu Dotacji Unijnych dla branży gastronomicznej.

Każdy z wyżej wymienionych projektów posiada  swojego lidera, który wspólnie z zespołem roboczym opracuje finalne projekty i zapytania, w celu złożenia ich w odpowiednich organizacjach społecznych i rządowych, i tym samym uzyskania oficjalnych stanowisk i decyzji tych organizacji.

IGGP wkrótce upubliczni stronę internetową Izby www.iggp.pl, newsletter dla członków Izby oraz portale społecznościowe facebook i linked in. O postępach prac  Izby będzie można przeczytać na łamach portali gastronomicznych.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY z IZBĄ GOSPODARCZĄ GASTRONOMII POLSKIEJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.